{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«بدهی داوینچی» چیدمانی هنری که به معضل بدهی دانشجویان امریکایی می‌پردازد

 «بدهی داوینچی» چیدمانی هنری که به معضل بدهی دانشجویان امریکایی می‌پردازد
کدخبر : 2503
خبرنگار:

این روزها ترمینال بزرگ مرکزی نیویورک میزبان چیدمانی هنری و عجیب متشکل از ۲۶۰۰ مدرک دانشگاهی معلق ‌است که به معضل بدهی فارغ التحصیلان به دانشگاه‌های امریکا اشاره دارد.

هنرام‌روز: ارت نت نیوز در توضیح این اثر نوشته ایا پر حاشیه ترین اثر هنری موزی بود که ماریزیو کاتلان به دیوار گالری چسباند و ۱۲۰ هزار دلار روی ان قیمت گذاشت و یا تابلوی سالواتور موندی بود که در سال ۲۰۱۷،  ۴۰۰ میلیون دلار خریداری شد؟ یا چیدمانی با عنوان «بدهی داوینچی» متشکل از ۲۶۰۰ مدرک دانشجویی معلق که با وجود هزینه تحصیلی چهار ساله در دانشگاه‌های امریکا برای هر دانشجو ۱۸۰ هزار دلار، در مجموع ۴۷۰ میلیون دلار می‌ارزد؟ گفته می‌شود دانشجویان و فارغ التحصیلانی که مدرکشان را در اختیار این پروژه قرار دادند ۱۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. 

حامی مالی این پروژه شرکت Natural Light است که چهارمین سال است که ۱۰ میلیون دلار کمک هزینه‌ای را بین دانشجویانی که به سیستم اموزشی و دانشگاهی امریکا بدهی دارند، پرداخت می‌کند. این برند همچنین تولید کننده ارزانترین و محبوبترین نوشیدنی بین دانشجویان است. دانشجویان متقاضی برای دریافت کمک هزینه باید دلیلشان برای حضور در دانشگاه را برای این شرکت شرح دهند و از بین متقاضیان ۴۰ برنده انتخاب خواهد شد. دانیل بلیک معاون این شرکت می‌گوید بدهی دانشجویان یکی از مهمترین مسایل اجتماعی کشور است و حدود ۴۵ میلیون نفر در امریکا بدهی دانشجویی دارند. مبلغ کل بدهی بیش از ۱.۷ تریلیون دلار است و این مبلغ در حال رشد است. ما هم فکر کردیم باید در این مورد تاثیر گذار باشیم و ان را اطلاع رسانی کرده و از افرادی که به کمک نیاز دارند حمایت کنیم. اما چرا نام اثر هنری بر این پروژه گذاشته شد شاید دلیلش این باشد که دنیای هنر محدودیتی ندارد و می‌تواند رسانه‌ای مناسب برای چنین اطلاع رسانی باشد. 

در این اثر هنری نا متعارف گویی تندبادی ۲۶۰۰ نفر و مدرک‌هایشان را در فضای بزرگ ترمینال پراکنده می‌کند. این چیدمان همچنین بر مقیاس عظیم بدهی دانشجویان و تاثیری که بر افراد درگیر با ان می‌گذارد، تاکید دارد. بلیک در ادامه می‌گوید از تعداد زیاد مدارکی برای این پروژه برای ان‌ها ارسال شد شگفت زده‌شدند.

بلیک همچنین درباره فروش این چیدمان می‌گوید اگر شخصی حاضر به پرداخت ۴۷۰ میلیون دلار برای این چیدمان و حل مشکل بدهی دانشجویان باشد با کسانی که مدرکشان را امانت داده‌اند مشورت خواهند کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها