{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مجسمه بادی دونالد ترامپ به ارتفاع ۶ متر به مجموعه دائمی موزه لندن پیوست

مجسمه بادی دونالد ترامپ به ارتفاع ۶ متر به مجموعه دائمی موزه لندن پیوست
کدخبر : 2507
خبرنگار:

این مجسمه ۶ متری و بادکنکی در واقع کاریکاتوری از کودکی خشمگین شبیه به دونالد ترامپ است که یک گوشی تلفن همراه هوشمند در دستش دارد، توسط موزه لندن خریداری شد.

هنرام‌روز: این بادکنک بزرگ به نمادی از اعتراض مردم انگلیس علیه رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد و اولین بار همزمان با سفر ترامپ در سال ۲۰۱۸ به انگلیس در اسمان پارلمان لندن دیده شد. این بادکنک بعدها در فرانسه، آرژانتین، ایرلند، دانمارک و مکان‌های مختلف در ایالات متحده پرواز کرد. طراح این بادکنک مت بونر است و قرار است در شرایط حفاظت شده و در بخش اعتراضات موزه که اشیایی نمادین از اعتراض نسبت به بحران محیط زیست و ... اضافه شود.

شارون امان ، مدیر موزه لندن می‌گوید: «این موزه سیاسی نیست و هیچ نظری در مورد وضعیت سیاست در ایالات متحده ندارد و این مجسمه‌ی بادی را برای سرگرمی و جنبه طنز ان خریداری کرده.»

به گفته او مجسمه بادی در اخرین روزهای ریاست جمعوری دونالد ترامپ و در بسته بندی فشرده به موزه رسید و باید قبل از ورود به مجموعه موزه مدتی را در قرنطینه بماند. بادکنک بزرگ در لندن متولد شد و دوباره به لندن بازگشت. 

برای سازندگان این مجسمه بادی و معترضان بادکنک بزرگ ترامپ یاداور ایستادگی و مقاومت است. ان‌ها می‌گویند این پایان داستان نیست و تنها بخشی کوچک از یک حرکت جهانی بود. 

منبع: گاردین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها