{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شاهکاری از ساندروبوتیچلی ۹۲ میلیون دلار به فروش رسید

شاهکاری از  ساندروبوتیچلی ۹۲ میلیون دلار به فروش رسید
کدخبر : 2559

تابلوی نقاشی کوچکی از ساندرو بوتیچلی نقاش ایتالیایی دوران رنسانس روز پنجشنبه در حراج ساتبیز نیویورک به قیمتی بالغ بر ۹۲ میلیون دلار فروخته شده است و پیش از این حدود ۲۰۰ سال در یک خانواده اشرافی در ولز از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

هنرام‌روز: این نقاشی که در حدود سال ۱۴۷۵ کشیده شده، مرد جوانی ناشناسی از فلورانس را نشان می‌دهد که نقاشی مدور کوچکی با تصویر یک قدیس را در دست دارد. این تابلو یکی از سه تابلوی بوتیچلی است که در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود. 

کریستوفر آپوستل مدیر بخش استادان قدیم ساتبیز می‌گوید: "این تابلو یک نقاشی استثنایی و نشانگر اوج زیبایی در مقطعی است که تا حد زیادی سرآغاز تمدن غربی محسوب می‌شود." 

این تابلو به مجموعه شلدون سولو تعلق داشت که آن را در سال ۱۹۸۱ به بهای ۸۱۰ هزار پوند خریده بود. ساتبیز هویت خریدار جدید این تابلو را اعلام نکرده است. 

بهایی که برای این تابلو از بوتیچلی پرداخت شده است بالاترین قیمت برای تابلویی از این نقاش عصر رنسانس است. اما رکورد فروش آثار نقاشان دوره رنسانس در اختیار تابلوی سالواتور موندی از لئوناردو داوینچی است که در سال ۲۰۱۷ به بهای ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد.

حراج ساتبیز که علاوه بر تابلوی بوتیچلی آثار دیگری را هم  عرضه می‌کرد، به صورت آنلاین برگزار شد. برخی از ناظران احتمال داده بودند که به دلیل بحران کرونا، برای یک تابلوی دوره رنسانس به این قیمت خریداری پیدا نشود، اما در کمتر از پنج دقیقه به‌ فروش رفت.

کریستوفر اپستل، کارشناس آثار قدیمی حراج‌خانه ساتبیز پیش‌تر گفته بود، تابلویی به زیبایی این اثر را نمی‌توان در بازارهای بین‌المللی یافت.

گفته می‌شود که حداکثر ۱۲ پرتره‌ از ساندرو بوتیچلی به جا مانده که به اعتقاد برخی کارشناسان، «مردی جوان با قابی مدور» زیباترین آنهاست. این تابلو در ۵۰ سال گذشته در موزه‌های لندن، نیویورک و واشنگتن به نمایش گذاشته شده بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها