{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

طراحی از ونگوگ می‌تواند احتمالا ده میلیون دلار فروخته می‌شود

طراحی از ونگوگ می‌تواند احتمالا ده میلیون دلار فروخته می‌شود
کدخبر : 2566
خبرنگار:

در تاریخ 1 مارچ حراج کریستیز میزبان مزایده فروش آثار هنری با عنوان «یک مجموعه خانوادگی: کارهای روی کاغذ از ونگوگ تا فروید» خواهد بود که در این رویداد طراحی از ونگوگ که موضوع آن یک دختر اهل پروانس است و تاثیر هنر ژاپن در آن دیده می‌شود با برآورد قیمت 10 میلیون دلار فروخته خواهد شد.

هنرام‌روز: این تخمین قیمت می‌تواند رکورد گرانترین نقاشی فروخته شده از ونگوگ در حراجی‌ها را از آن خود کند. اگرچه گزارش نشده است، اما احتمالا این اثر از ونگوگ در دوران نازی ها غارت شد و بعداً به صاحب آمریکایی خود تحویل داده شد و گرچه کریستیز هویت صاحب فعلی آن را فاش نکرد اما به نظر می‌رسد متعلق به خانواده فروشنده آثار هنری توماس گیبسون باشد.

ون گوگ این دختر را mousmé نامید ، اصطلاحی ژاپنی به معنی دختر خیلی جوان و زیبا که از کتاب پرفروش پیر لوتی یاد گرفته بود. داستان کتاب درباه ازدواج یک افسر نیروی دریایی فرانسه با یک زن ژاپنی بود.

WhatsApp Image 2021-02-01 at 3.43.21 PM

ونگوگ در اواخر ژوئیه 1888 و زمانی که در خانه زرد آرل زندگی می‌کرد نقاشی از mousmé خلق کرد که اکنون در گالری ملی هنر در واشنگتن نگهداری می‌شود. او درباره این نقاشی به به برادرش تئو نوشت: "تکمیل این نقاشی تمام هفته طول کشید، من قادر به انجام کار دیگری نبودم ، زیرا دوباره حالم خوب نبود. این چیزی است که من را ناراحت می‌کند چون اگر حالم خوب بود می‌توانستم در این بین چند منظره هم نقاشی کنم اما مجبور بودم که نقاشی mousmé را به پایان برسانم."

ون گوگ توصیف دیگری از نقاشی خود را به دوست هنرمندش امیل برنارد هم نوشت: "به تازگی [تصویری] از دختر جوان 12 ساله ، با چشمان قهوه ای، موهای سیاه و پس زمینه سفید، کت قرمز با راه راه بنفش، دامن آبی با لکه های بزرگ نارنجی، یک گل خرزهره در دست کوچک او نقاشی کردم."

و به نظر می‌رسد چند روز بعد و در سال 1888 او طراحی را که اکنون برای فروش در دسترس است، بر اساس جزئیات همان نقاشی خلق کرد. این یکی از بهترین کارهای او روی کاغذ است. او به زیبایی ویژگی های زنان جوان را به تصویر کشید و نقاطی را روی سر و پس زمینه اش طراحی پراکنده کرد. نقطه ها روی کاغذ می رقصند و آن را زنده می کنند. جالب اینجاست که دختری که در نقاشی قرار دارد کمی شرقی تر از نقاشی به نظر می رسد و چشمانش بادامی‌تر است.

WhatsApp Image 2021-02-01 at 3.43.20 PM

ون گوگ همچنین دو طراحی دیگر هم از آن نقاشی کشید که یکی در موزه هنرهای زیبای پوشکین در مسکو و دیگری که در دفتر گوگن که در موزه اورسی در پاریس نگهداری می‌شود موجود است و به نظر می‌رسد نقاشی مهمی برای ونگوگ بود. اما اینکه دقیقا دختر درون نقاشی دقیقا چه کسی است هنوز هم یک معما است.

فرضیه‌ای می‌گوید دختر درون این طراحی احتمالا دختر آسیابان است و درون آسیاب بادی زندگی می‌کرده و احتمالی دیگر می‌گوید ممکن است خواهر زاده 12 ساله نظافتچی خانه ونگوگ باشد اما این فرضیه نیز تایید نشده‌است.

پیش از تنها دو نقاشی از ونگوگ با قیمت‌هایی نزدیک به این طراحی در حراجی‌ها به فروش رسیدند آن هم سال‌ها پیش. تابلوی باغ گل‌ها(1888) در سال 1990 در حراج کریستیز بیش از 8 میلیون دلار فروخته شد و تابلویی از درختان زیتون ونگوگ نیز در سال 1999 در حراج ساتبیز ببیش از 8.5 میلیون دلار به فروش رسید و پیش بینی فروش این طراحی از ونگوگ به قیمت 10 میلیلون دلار رکورد جدید برای قیمت آثار او را ثبت خواهد کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها