{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در پی نصب تندیس استاد شهریار در برج میلاد:

چرا مجسمه‌هایی که هیچ شباهتی به صاحب اصلی‎‌شان ندارند نصب می‌شوند؟

چرا مجسمه‌هایی که هیچ شباهتی به صاحب اصلی‎‌شان ندارند نصب می‌شوند؟
کدخبر : 2587

تندیس استاد شهریار در برج میلاد تهران نصب شد و منتقدان، این تندیس را «عجیب» و «بی‌شباهت» به شهریار دانسته‌اند. عدم شباهت این تندیس به چهره اصلی استاد شهریار شاعر ایرانی موجب شد تا کاربران فضای مجازی این سوال را مطرح کنند که چرا مجسمه‌هایی که هیچ شباهتی به صاحب اصلی‎‌شان ندارند نصب می‌شوند؟

هنرام‌روز: این اولین تندیس از مشاهیر ایران نیست که نصب ان حواشی در فضای مجازی ایجاد کرده‌است چندی پیش نیز نصب تندیس بی شباهت به چهره جمشید مشایخی نیز توجه افراد را به خود جلب کرد.

32D80F56-3E45-4557-99BC-060E9F5C5D99

اردیبهشت ماه ۹۸ در پی نصب سردیس بی شباهت زنده یاد جمشید مشایخی احمد مسجد جامعی گفت: 

«به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.»

بعد از ان رضا حسن‌زاده، سازنده این سردیس در گفت‌وگو با ایسنا او گفت که تمامی انتقادها را قبول دارد و انتظار نقد از سردیس را داشته است.

در نهایت سردیس به کارگاه مجسمه ساز برگشت و اصلاح شد و مورد تایید فرزاندان جمشید مشایخی قرار گرفت.

در پی نصب مجسمه استاد شهریار نیز برخی از صفحات مجازی اخباری را از زبان شهردار تهران مبنی بر تعویض تندیس استاد شهریار و تعویض آن داده‌اند، اما هنوز هیچ منبع خبری موثقی این خبر را تایید نکرده است.

کامبیز صبری، استاد دانشگاه در مورد علت ساخت این تندیس های بی کیفیت می گوید: « وقتی سفارشی داده می‌شود به طور طبیعی بسیاری از افراد غیرمتخصص به دنبال پول یک قرارداد هستند. هر کسی می‌تواند به واسطه یک آشنایی که اطلاعات حداقلی دارد سفارشی را بگیرد و بعد در شهری که شهرداری آن بخش هنری ندارد، آن را انجام دهد.»

محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر ایرانی اهل تبریز است که به زبان‌های فارسی و ترکی شعر سروده است. او در سال ۱۳۶۷ در تهران درگذشت و در تبریز به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها