{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازسازی تابلوی شب پرستاره‌ی ونگوگ با لگو

بازسازی تابلوی شب پرستاره‌ی ونگوگ با لگو
کدخبر : 2613
خبرنگار:

ترومد چنگ دانشجوی دکترای ۲۵ ساله هنگ‌کنگی کیت لگوی نقاشی شب پرستاره ونگوگ را برای شرکت لگو طراحی کرده‌است و این کیت به صورت انبوه تولید شده‌است.

DBF72608-EA12-4AE2-BCA3-B14F3EEAE05Bهنرام‌روز: ترومد چنگ طرحش را برای بخش اید‌های لگو که از علاقمندان دعوت می‌کند تا ایده‌های خود را برای تولیدات بعدی این شرکت به اشتراک بگذارند فرستاد. در این بخش هر پروژه که حداقل ۱۰ هزار رأی مردمی را به دست آورد، وارد  پروسه بررسی رسمی می‌شود و بعد به صورت انبوه تولید خواهد شد و طراح اصلی یک درصد حق امتیاز دریافت می‌کند. 

نقاشی شب پرستاره ونگوگ (۱۸۸۹) که در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می‌شود، یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان است. ونگوگ این اثر را در بیمارستانی روانی در سن-رمی-دو-پروانس در جنوب فرانسه که در آن بستری بود و یک سال قبل از مرگ خود کشید.

اکنون این شاهکار پست امپرسیونیست مجموعه لگو خود را دارد و به علاقه مندان هنر امکان می دهد یکی از محبوب‌ترین اثار هنری هلند را به صورت کامل و با آجرهای پلاستیکی بازسازی کنند.

 

این کیت لگو شامل ۱۵۰۰ قطعه در ابعاد و شکل‌های مختلف است و یک فیگور کوچک ونگوگ را به همراه میز کارش در خود دارد. 

چنگ یک روز که مشغول بازی با لگو‌ها بوده متوجه می‌شود می‌تواند با قطعات ان چیزی شبیه بافت نقاشی ونگوگ را بسازد.

او چندین هفته را صرف طراحی ایده‌اش کرد. او مجبور شد از ترفندهایی چون استفاده از گیره در بازسازی این نقاشی استفاده کند. او می‌گوید قلموی ونگوگ در این نقاشی به جهات مختلفی حرکت کرده‌است.

طراحی چنگ سی و‌ پنجمین پروژه‌‌ای است که در بخش ایده‌های لگو پذیرفته شده‌است. ایده‌های لگو در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد و از بین پروژه‌های پیشنهادی ان تا به حال ۴۱ پروژه برای تولید انتخاب شدند. در سال ۲۰۲۰ نیز علاقه به لگو و خرید ان افزایش داشته‌است.

مدیر بخش ایده‌های لگو می‌گوید هنر موضوعی است که ما به تازگی به ان پرداخته‌ایم و تکنیک منحصر به فرد چنگ برای بازسازی ضربه قلم‌های زیبای ونگوگ منحصر به فرد است. 

چنگ می‌گوید: «برای من، لگو چیزی بیش از اسباب بازی است. با ان می‌توانم خودم را بیان کنم و با تخیلم مجسمه و یا چیزهایی شبیه نقاشی بسازم. لگو هم مانند پازل است و قوانینی خاص برای اتصال قطعات وجود دارد و در این بین محدودیت‌هایی برای خلاقیت به وجود میاورد که باید حل شوند. از این نظر  لگو یک ترکیب بی نظیر از بیان هنری و حل معما است.»

شرکت لگو در ماه ژوئن گذشته سری Lego Art را با کیت‌های جدید ۲ بعدی برای بزرگسالان به نمایش گذاشت و ارائه داد و بیشتر ان‌ها موضوعاتی از فرهنگ پاپ داشتند. مثلا میکی‌ماوس، هری پاتر و بیتلز. 

البته در این بین کیت مرلین مونرو از آثار اندی وارهول هم بود که قیمت ان ۱۱۹.۹۹ دلار است و روی یکی از دانه‌های ان امضای هنرمند نیز حکاکی شده. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها