{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثر بنکسی «دختری که با چرخ دوچرخه هولاهوپ بازی می‌کند» با قیمتی ۶ رقمی فروخته شد

 اثر بنکسی «دختری که با چرخ دوچرخه هولاهوپ بازی می‌کند» با قیمتی ۶ رقمی فروخته شد
کدخبر : 2645
خبرنگار:

بی‌سی‌سی در گزارشی از فروش اثر بنکسی در شهر ناتینگهام انگلیس به یک مجموعه دار خصوصی خبر داد اما در این گزارش قیمت دقیق ان ذکر نشده‌است. این نقاشی اولین بار در ماه اکتبر دیده شد و سپس بنکسی در اینستاگرامش تایید کرد که اثر اوست.

هنرام‌روز: نقاشی یک دختر بچه را نشان می‌داد که مشغول بازی هولاهوپ با چرخ دوچرخه است و در کنارش یک دوچرخه بی چرخ قرار داشت. بعد از ان خبری هم از دزدیده شدن دوچرخه یک چرخ منتشر شد. تخته اجری که اثر بنکسی بر ان نقش بسته بود روز گذشته و با حضور متخصصانی که پیش از این اثر دیگری از بنکسی را از دیوار بریده بودند برداشته شد. 

DC8CBCAA-2E99-4505-A9AE-CB4542782561

مردم ناتینگهام از فروش این اثر ناراحت شدند. ان‌ها می‌گویند نقاشی بنکسی باعث شد تا مردم به ناتینگهام بیایند و درباره این شهر صحبت کنند و موجب شده بود تا شهر چهره زنده‌تری پیدا کند. ان‌ها می‌گویند بنکسی به اینجا امد و می‌خواست اثرش اینجا بماند.

جان براندلر خریدار اثر به بی‌بی‌سی گفته که مبلغی شش رقمی برای نقاشی پرداخت کرده و قصد دارد به حفظ و ماندگاری ان کمک کرده و اثر را به نمایش بگذارد.

خریدار اثر مدعی است که رطوبت دیوار به مرور زمان موجب اسیب به این اثر می‌شد و قرار دادن محفظه پلاستیکی روی ان موجب اسیب بیشتر بود چرا که رطوبت با وجود ان خارج نمی‌شد و اثر هنری به موقع از روی دیوار برداشته شد و تا ۲ سال دیگر اثری از ان باقی نمی‌ماند.

او همچنین قصد دارد اثر را در یک نمایشگاه آثار خیابانی در معرض دید عموم قرار دهد. 

البته اعضای شورای شهر می‌گویند که حذف نقاشی از دیوار و فروش ان بر خلاف میل بنکسی است. 

ان‌ها همچنین برای فروش این اثر به دنبال تایید بنکسی بودند که جواب بنکسی این بود که اثر سر جایش بماند و ان‌ها معتقدند باید به تصمیم بنکسی احترام گذاشت اما این تصمیمی است که در نهایت مالک خانه گرفت.

اعضای شورای شهر امیدوارند که این اتفاق مانع از بازگشت مجدد بنکسی به ناتینگهام نشود. 

شهر ناتینگهام سابقه‌ای طولانی در استفاده از دوچرخه دارد و بنکسی با توجه به تاریخچه اثر را انجا خلق کرده تا مردم از دیدنش لذت ببرند. البته او می‌پذیرد که فروش این اثر بخشی از اتفاقی است که ممکن است برای اثرش بیفتد و پیش از این اثاری دیگر او از روی دیوارها حذف و یا با رنگ پوشانده شدند. اما زمانی که اثر بنکسی روی دیوار شهر نباشد ارزش اولیه خود را نخواهد داشت. 

در نهایت شورای شهر اعلام کرد پس از مذاکره با صاحب خانه درباره نفروختن این اثر تصمیم نهایی را به خودش واگذار کرده و از انتقال ان بی اطلاع بودند.

مستاجر خانه نیز از این اتفاق شوکه شده‌است. 

نشریه ناتینگهام پست نیز اعلام کرد مالک اصلی خانه که خواسته ناشناس بماند قصد داشت این اثر را اهدا کند اما مذاکرات با سازمان‌های محلی و خیریه‌ها بدون موفقیت پایان یافتند و از انجا که نتوانستیم اثر را اهدا کنیم ان را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها