{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

قدیمی‌ترین سنگ نگاره استرالیا تصویری از یک کانگورو

قدیمی‌ترین سنگ نگاره استرالیا تصویری از یک کانگورو
کدخبر : 2668
خبرنگار:

دانشمندان استرالیایی به تازگی نقاشی یک کانگورو با قدمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ سال کشف کردند و می‌گویند این نقاشی قدیمی‌ترین سنگ‌نگاره استرالیا است. این اثر هنری حدود ۲ متر طول دارد و در سر پناه یک صخره نقاشی شده و در منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا پیدا شد. این منطقه به خاطر سنگ نگاره‌های بومی شهرت دارد.

هنرام‌روز: تخمین دقیق قدمت این اثر هنری با روش‌ها و تکنیک‌های علمی و نوآورانه ممکن شده است.

برآورد می‌شود این اثر بین ۱۷۱۰۰ تا ۱۷۳۰۰ سال قدمت داشته باشد اما گمان قوی در حدود ۱۷۳۰۰ سال پیش است. محققان استرالیایی مشغول در این پروژه معتقدند که احتمالا بین نقاشی کانگورو و هنر باستانی مناطق دیگر ارتباط‌هایی وجود داشته باشد.

سون اوزمان از محققانی که در این پروژه مشارکت داشته است می‌گوید "تصویر نمادین این کانگورو از نظر بصری شبیه نقاشی‌های سنگی جزایر جنوب شرقی آسیا است که بیش از ۴۰،۰۰۰ سال قدمت دارد. این موضوع حاکی از پیوند فرهنگی است و به هنر سنگی قدیمی‌‌تر استرالیا اشاره‌ دارد". محققان می‌گویند کشف ایت سنگ نگاره برای پژوهش‌های تاریخی استرالیا اهمیتی ویژه دارد.

به نظر می‌رسد کانگورو در تاریخ بومی استرالیا اهمیت ویژه داشته‌است.

سال گذشته باستان‌شناسان قدیمی‌ترین غارنگاره شناخته شده از یک حیوان را در اندونزی کشف کردند. این نقاشی تصویر یک خوک وحشی بود که تقریبا در اندازه واقعی کشیده شده بود و دست کم ۴۵ هزار و ۵۰۰ سال قدمت داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها