{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف یک درشکه تشریفاتی در حومه شهر باستانی پمپئی

کشف یک درشکه تشریفاتی در حومه شهر باستانی پمپئی
کدخبر : 2688

مقامات ایتالیایی روز شنبه از کشف یک «درشکه تشریفاتی سالم» در ویرانه‌های حومه شهر باستانی پمپئی خبر دادند. این درشکه در یکی از مهمترین ویلاهای باستانی در منطقه اطراف وزوویوس با چشم‌انداز پانورامایی از دریای مدیترانه در حومه روم باستان پیدا شده است. باستان‌شناسان معتقدند که این درشکه برای جشن‌ها و رژه‌های استفاده می‌شد و شاید برای انتقال عروس‌ها به خانه جدیدشان نیز کاربرد داشته است.

هنرام‌روز: پیش از این درشکه‌های معمولی که برای حمل محصولات کشاورزی بود در پمپئی کشف شده بود اما طبق گفته مقام‌های باستان شناسی ایتالیا این نخستین درشکه تشریفاتی سالم است.

درشکه آهنی، با تزیینات از جنس برنز و فلز قلع دارد و در شمال پمپئی و آن سوی دیوارهای این شهر باستانی کشف شد. این درشکه در اصطبل سالمی پارک شده بود که پیش این در آن بقای سه اسب کشف شده بود.

2DD57C06-AFB2-45B5-902D-12D8C55E95E7

مسئولان کاوش این منطقه باستانی، کشف این درشکه را «یک کشف استثنایی» توصیف کردند که تاکنون نظیری در ایتالیا نداشته است و در وضعیت عالی حفاظت شده قرار دارد.

این درشکه پس از فوران آتشفشان وزوویوس با وجود فرو ریختن دیوارها و سازه‌ای که در آن قرار داشت اما در امان مانده است و همچنین سارقان آثار باستانی که تونل‌هایی را به محل حفر کرده بودند آسیبی به این درشکه وارد نکردند. سال ۲۰۱۷ پلیس به وجود تونل‌های غیرقانونی در این مکان پی برد و این موضوع باعث شد که این ویلای باستانی کشف شود. دو نفر که در خانه‌های اطراف این سایت باستانی زندگی می‌کردند به اتهام حفر بیش از ۸۰ متر تونل در این محل محاکمه می‌شوند.

E32061AD-53DB-4AB9-BA7E-08771F856690

باستان‌شناسان سال گذشته در همین منطقه در حومه پمپئی بقایای اجساد دو نفر را پیدا کردند که تصور می‌شود یک مرد ثروتمند و برده او بوده باشد که سعی داشتند پس از فوران آتشفشان از مرگ فرار کنند.

شهر پمپئی در ایتالیا در سال ۷۹ میلادی با همه ساکنانش در زیر خاکستر آتشفشان کوه وزوویوس دفن شد. این شهر که پس از این فوران مرگ‌بار به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد به طور اتفاقی در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف شد.

100364D6-CFCD-42D5-952E-CDE764FF8D0C

FC69A29B-670B-430E-A04D-CA37BBD91234

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها