{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دکتر فاوچی مدل بازسازی شده کرونا ویروسش را به موسسه اسمیتسونین اهدا کرد

دکتر فاوچی مدل بازسازی شده کرونا ویروسش را به موسسه اسمیتسونین اهدا کرد
کدخبر : 2719
خبرنگار:

ویروس کرونا به موسسه اسمیتسونین می‌رود، اما جای نگرانی نیست چرا که دکتر فاوچی مدل بازسازی شده‌اش از این ویروس را به موسسه اهدا کرده‌است.

CF10D2AC-D865-443F-BB86-503E3F47FDE7هنرام‌روز: آنتونی اس. فائوچی پزشک و دانشمند ۸۰ ساله امریکایی و رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در امریکا و یکی از اعضای اصلی کارگروه کرونا ویروس کاخ سفید، مدل پرینت سه بعدی‌اش از ویروس کرونا (کووید۱۹) که طی روزهای همه گیری برای توصیف و توضیح این ویروس به مردم، روزنامه نگاران و قانون گذاران از ان استفاده می‌کرد را به موسسه و موزه اسمیتسونین اهدا کرد.

 

متصدیان این موزه در حال جمع آوری اشیایی مربوط به پزشکی و بیماری‌های همه گیر برای برگزاری «در بیماری و در سلامتی» نمایشگاهی که ۲۰۰ سال علم پزشکی در امریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد بودند که از دکتر فاوچی خواستند تا وسیله‌ای شخصی را به آ‌نها را بدهد. دکتر فاوچی هم مدل بازسازی شده ویروس کووید ۱۹ در را انتخاب کرد.

فاوچی در مصاحبه ای به نیویورک تایمز گفت: «می‌خواستم چیزی را انتخاب کنم که حقیقتا برایم معنادار و مهم باشد. من اغلب از این ماکت استفاده می‌کردم چرا که یک روش گرافیکی فوق العاده برای درک مردم است.»

دکتر فاوچی پیش از این به خاطر بیش از ۵ دهه فعالیت تاثیر گذار در زمینه بیماری‌های عفونی و نجات جان میلیون‌ها انسان و کمک به درمان و درک مردم از بیماری‌‌های عفونی در امریکا مدال آزادی ریاست جمهوری بالاترین نشان غیرنظامی امریکا را از جورج دبلیو بوش دریافت کرده‌بود.

فاوچی همچنین گفت: « یک سال اخیر از بسیاری جهات یک سال وحشتناک بود. چند دهه دیگر ، مردم در مورد تجربه ما در این روزها صحبت خواهند کرد.»

منبع: آرت نت

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها