{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلویی که بنکسی به بیمارستان ساوت همپتون هدیه کرد برای کمک به سلامت عمومی به فروش می‌رسد

 تابلویی که بنکسی به بیمارستان ساوت همپتون هدیه کرد برای کمک به سلامت عمومی به فروش می‌رسد
کدخبر : 2728
خبرنگار:

تابلوی نقاشی "سرنوشت ساز" که بنکسی سال گذشته به بیمارستان ساوت همپتون اهدا کرد برای کمک به خدمات سلامت در انگلیس در خانه حراج کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود. سال گذشته و در ماه‌های اول همه گیری ویروس کرونا این تابلو به همراهی یادداشتی که در آن نوشته شده‌بود: " با تشکر از کاری که انجام می‌دهید. امیدوارم نقاشی‌ام با وجود سیاه و سفید بودنش باعث روشن شدن دل شما و جلب توجه مردم به این ساختمان شود." به بیمارستان ارسال شد.

هنرام‌روز:  این تابلوی نقاشی پسر بچه‌ای را نشان می‌دهد که به جای بازی با قهرمانانی چون اسپایدرمن و بتمن مشغول بازی با عروسکی است که به شکل یک پرستار ساخته شده و این نشان از تغییر الگوی قهرمان در روزهای پاندمی کرونا است. فروش این اثر هنری می‌تواند بیش از سه میلیون پوند کمک برای سازمان سلامت عمومی انگلستان جمع آوری کند.

مدیران بیمارستان اعلام کردند این نقاشی تا به امروز در راهروی بیمارستان و برای تقویت روحیه کادر درمان و بیماران آویزان بود و قرار است نسخه کپی از آن باز هم در بیمارستان باقی بماند و نسخه اصلی به فروش برسد.  

کاتارین آرنولد متخصص هنر معاصر در خانه حراج کریستیز می‌گوید این اثر هنری  ادای احترام جهانی به کادر درمان و مبارزه‌ایست که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا  در سال گذشته انجام دادند. در زمانی که می‌توانیم به پایان کرونا و زندگی بدون همه گیری امیدوار باشیم تامل در نمادهای قدرت و امید که در سال گذشته و سطح بین المللی دیده‌ایم، مهم است. این اثر هنری چراغی نورانی برای کارکنان و بیماران بیمارستان ساوت همپتون بود و آرزوی بنکسی کمک به سازمان سلامت عمومی انگلیس از طریق حراج این تابلو بود. "

این اثر هنری بعد از این و برای اولین بار از تاریخ ۸ تا ۱۵ مارس در جایی خارج از بیمارستان و در خانه حراج کریستیز در لندن به نمایش درمی‌آید و در تاریخ ۲۳ مارس با برآورد قیمت ۲٫۵ تا ۳٫۵ میلیلون پوند به فروش خواهد رسید.

رکورد گرانترین تابلوی بنکسی متعلق به تابلوی "مجلس عوام انگلیس" است که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹٫۹ میلیلون یورو فروخته شد.

منبع: گاردین

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها