{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا سالواتور موندی بعد از فروش هیچگاه به نمایش درنیامد؟

چرا سالواتور موندی بعد از فروش هیچگاه به نمایش درنیامد؟
کدخبر : 3015
خبرنگار:

نشریه آرت نیوز پیپر از نمایش مستندی بلند با عنوان Savior For Sale به کارگردانی انتونی ویتکین Antoine Vitkine در تلویزیون فرانسه در تاریخ ۱۳ اوریل خبر داد که دلیل حقیقی عدم نمایش تابلوی سالواتور موندی اثر منسوب به لئوناردو داوینچی که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در حراج کریستیز نیویورک توسط ولیهعد عربستان خریداری شد می‌پردازد. این فیلم مستنداتی را مبنی بر عدم اصالت تابلو ارائه می‌دهد.

هنرام‌روز: در این فیلم یک مقام ارشد در دولت فرانسه که خواسته هویتش فاش نشود و با نام مستعار ژاک معرفی می‌شود اعلام می‌کند طبق بررسی‌های علمی گسترده موزه لوور بر این نقاشی که به صورت مخفیانه انجام گرفت، مشخص شد که لئوناردو داوینچی فقط به خلق این نقاشی کمک کرده‌است و اصالت اثر قابل تایید نیست. او در ادامه می‌گوید ما این نتیجه را به مقامات سعودی اطلاع دادیم.

این تابلو که گرانترین اثر هنری جهان خوانده می‌شد پس از حضورش در حراج دیگر دیده نشد و در برنامه‌هایی که برای نمایش عمومی ان اعلام شده‌بود حضور نیافت. عدم حضور تابلو بدون اعلام دلیلی شفاف به تردیدها در زمینه عدم اصالت ان دامن می‌زد. حال این مستند مشخص می‌کند که ایا این تابلو واقعا اثر هنرمند نابغه ایتالیایی است و یا یک کلاهبرداری بزرگ هنری است که خانه حراج کریستیز و موزه لوور پاریس و محمد بن سلمان شاهزاده عربستان و کارشناسان هنری همگی با ان در ارتباط هستند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها