{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سفیدترین رنگ جهان

سفیدترین رنگ جهان
کدخبر : 3418
خبرنگار:

دانشمندان بعد از ۶ سال ازمایش و پژوهش موفق به ساخت سفیدترین رنگ جهان شدند. استفاده از این رنگ می‌تواند تاثیری مثبت در فعالیت‌های زیست محیطی و گرمایش زمین و خنک کردن ساختمان‌ها داشته باشد. این رنگ که توسط محققان دانشگاه پردو در ایندیانای آمریکا ساخته‌شد، ۹۸ درصد نور را از سطح خود را بازتاب می‌دهد و گرمای مادون قرمز را منحرف می‌کند.

هنرام‌روز: این در حالی است که به گفته ژولن روآن (Xiulin Ruan) مولف ارشد این پژوهش، رنگ‌ سفید تجاری موجود در بازار تنها ۸۰ تا ۹۰ درصد نور تابیده شده را بازتاب می‌دهد.

10E1412F-2FFD-450F-991F-0F1ADA8837C2

خاصیت منحصربه‌فرد این رنگ جدید ناشی از غلظت بالای یک ترکیب شیمیایی به نام سولفات باریم است که از آن در ساخت کاغذ عکس و لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود.آزمایش‌ها نشان می‌دهد پوشاندن سقف‌ با این رنگ می‌تواند دمای ساختمان را تا ۴ و نیم درجه پایین‌تر از دمای محیط کاهش دهد.

علاوه بر کارکردهای صنعتی و زیست‌محیطی، کارکردهای زیبایی‌شناسانه این رنگ هم توجهات زیادی را به خود جلب کرده است؛ به گفته روآن، یک موزه از همین حالا با این تیم تماس گرفته و می‌خواهد این رنگ را در کنار وانتابلک مشکی‌ترین رنگ سیاه جهان که در سال ۲۰۱۴ اختراع شد و حق استفاده انحصاری از ان به انیش کاپور هنرمند اهدا شد، به نمایش بگذارد. قرار است که آثاری که کاپور با این رنگ خلق کرده برای اولین بار سال آینده میلادی در دوسالانه ونیز به نمایش دربیاید.

ابداع کنندگان سفیدترین رنگ جهان قصد دارند امکان استفاده ازادانه از این رنگ را برای همه فراهم کنند و این رنگ احتمالا یک تا دو سال آینده توزیع خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها