{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثر هنری که یادمانی از شجاعت و مقاومت کودکان درگیر با بیماری‌های سخت است

اثر هنری که یادمانی از شجاعت و مقاومت کودکان درگیر با بیماری‌های سخت است
کدخبر : 3437
خبرنگار:

بنیاد غیرانتفاعی کودکان بیمار (SickKids) در تورنتوی کانادا سپتامبر سال گذشته با دعوت از نیکو ویلیامز هنرمند خواست تا با استفاده از هزاران مهره رنگی یادمانی برای تجلیل از شجاعت کودکان درگیر با بیماری‌های سخت بسازد.

هنرام‌روز: این اثر که یادمان شجاعت (Monument to the Brave) نام دارد با بیش از ۲۵۰ هزار مهره رنگی و ۳ هزار مهره اهدایی بنیاد کودکان بیمار ساخته شده. مهره‌های اهدایی بنیاد مهره‌های شجاعت نام دارند و از طرف بیمارستان در هر مرحله از درمان چون تزریق، اسکن، جراحی و ... به عنوان نشانی از شجاعت به کودکان اهدا شده‌اند. خانواده‌های کودکان بیمار با این مهره‌ها برای کودکان گردنبند‌های کوچک ساخته بودند و ان‌ها را برای ساخت یادمان به نیکو ویلیامز هدیه کردند. برخی از خانواده‌ها به همراه مهره‌ها نامه‌هایی را هم برای هنرمند ارسال کردند. این اثر در واقع یادمانی از پایداری و مقاومت است و قرار است در بیمارستان کودکانی که در سال ۲۰۲۳ در تورنتو افتتاح می‌شود نصب شود. 

C2658208-4666-45B3-B37C-7DEF276DB2DA

ویلیامز در گفت‌وگو با روزنامه هنر گفت: تابحال چیزی به این بزرگی درست نکرده بودم. در ابتدا واقعا هیچ ایده‌ای نداشتم با آن همه مهره در اندازه، شکل و رنگهای متفاوت باید چکار کنم. اما بعد از آن که من و تیمم شروع به مرتب کردن این مهره‌ها کردیم، آنها را به شکل مثلث در کنار هم قرار دادیم و کم کم کار یک شکل هندسی به خود گرفت که وقتی پهنش می‌کنید، بیش از ۲۰ فوت (۶ متر) طول دارد.  

بنیاد کودکان بیمار در سال ۱۹۷۲ با شعار «جنگیدن برای دوران کودکی سالم» در کانادا راه‌اندازی شد و هم اینک سالانه بیش از ۱۲ هزار عمل جراحی در آن انجام می‌شود.  

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها