{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتاب «هزار سال غم و شادی» خاطرات آی‌وی‌وی منتشر خواهد شد

کتاب «هزار سال غم و شادی» خاطرات آی‌وی‌وی منتشر خواهد شد
کدخبر : 3446
خبرنگار:

خاطرات هنرمند چینی آی‌وی‌وی در قالب کتابی با عنوان هزار سال غم و شادی در تاریخ دوم نوامبر با طراحی جلد و نویسندگی این هنرمند منتشر خواهد شد. این کتاب به 13 زبان ترجمه شده و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هنرام‌روز: آی‌وی‌وی درمورد کتابش چنین توضیح می‌دهد: « ایده نوشتن این کتاب در 81 روزی که توسط دولت چین بازداشت شدم به ذهنم رسید. در طی روزهای طولانی بازداشت اغلب به پدرم می‌اندیشدم. پدرم آی چینگ شاعری بود که در زمان حکومت مائو به دلیل اعتقادات سیاسی‌اش  مورد آزار و اذیت و قرار گرفت و تبعید شد. در روزهای بازداشت متوجه شدم که درک من از او چقدر ناقص بود و از فاصله‌ای که بینمان بود پشیمان شدم. دوست نداشتم پسر من هم به خاطر چنین فاصله و عدم شناختی عذاب بکشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم اگر از زندان آزاد شوم هر آنچه راجع به پدرم می‌دانم را بنویسم و صادقانه برای پسرم توضیح دهم که من کیستم، اینکه زندگی به نظرم چگونه است و چرا آزادی بسیار ارزشمند است و چرا خودکامگی از هنر می‌ترسد.»

61kpTy8ZOES._SX327_BO1_204_203_200_

به نظر می‌‍رسد که این کتاب خاطره نگاری، تصویری از چین طی 100 سال اخیر را به مخاطب ارائه دهد و روند خلق آثار هنری آی وی وی را برای علاقمندان روشن کند. این کتاب همچنین روایت داستان زندگی آی چینگ شاعر چینی است که در زمان انقلاب فرهنگی چین راست گرا شناخته شد و به کار سخت محکوم و به همراه خانواده‌اش به سیبری کوچک تبعید شد.

2895

آی وی‌وی و پدرش

آی وی‌وی در این کتاب همچنین از خاطرات شخصی‌اش از زندگی در تبعید می‌گوید و در خصوص تصمیم سخت برای ترک خانواده و تحصیل در آمریکا می‌نویسد. جایی که با آلن گینزبرگ دوست شد و از اندی وارهول و مارسل دوشان الهام گرفت. او همچنین از خاطرات بازگشتش به چین و تبدیل شدن به یک سوپر استار هنری و فعال حقوق بشر بین المللی می‌نویسد  و اینکه شرایط سیاسی چین چه تاثیری برا زندگی او و آثارش داشته‌است. چیدمان‌ها و آثار هنری بزرگ و اغلب با دیدگاه اعتراضی آی‌وی‌وی در سراسر جهان و توسط میلیون‌ها نفر دیده‌شده‌است و دیدگاه و فعالیت‌های سیاسی او موجب توجه دولت چین به او و دستگیری او در سال 2011 شد. در کنار انتشار کتاب خاطرات آی‌وی‌وی کتاب اشعار پدرش با پیشگفتار آی‌وی‌وی و برای اولین با به زبان انگلیسی و با طراحی جلد پسر نوجوان آی‌وی‌وی نیز منتشر خواهد شد.

منبع: وب سایت The book seller

web_001a_a0837775-31f2-4c59-b523-7f3ce6954661

پسر آی‌وی‌وی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها