{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منظره‌ای نفیس و نادر از خانه خدا زیر چکش حراج

منظره‌ای نفیس و نادر از خانه خدا زیر چکش حراج
کدخبر : 3808
خبرنگار:

خانه حراج ساتبیرلندن تا تاریخ ۱۳ می میزبان رویداد فروش سفرنامه‌ها،اطلس، نقشه‌ها و تاریخ طبیعی خواهد بود. در این رویداد فروش حکاکی نادری از منظره خانه خدا مربوط به قرن هجدهم نیز ارائه شده‌است.

هنرام‌روز: در این رویداد فروش کتاب‌ها، نقشه‌ها و آلبوم‌های عکس ارائه می‌شود که گران‌ترین آن مجموعه پنج جلدی «اطلس شهرهای جهان» اثر گئورگ براون و فرانتس هوگنبرگ مربوط به سال‌های ۱۵۹۷ تا ۱۶۰۶ است. در این مجموعه نقشه‌ها و طرح‌های هوایی از شهرهای مختلف اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همراه با ۲۹۴ صفحه پیوست حراج شده و قیمت پیشنهادی برای آن ۱۹۵ تا ۲۸۰ هزار دلار است.

E4347F0B-2724-4D62-BE19-78B437B0FE90

در این رویداد فروش همچنین حکاکی نادر از منظره خانه خدا (مکه)  نیز با تخمین قیمت ۱۲ تا ۱۸ هزار پوند به فروش می‌رسد. نمای حکاکی شده پانوراما از مکه متعلق به سال ۱۷۹۱ در ابعاد ۴۳۰ در ۸۶۵ و با عنوان The supreme Kaaba of Allah به سفارش ایگناتیوس مورادگی دهسن  دیپلمات و سفرنامه نویس و توسط  Charles-Nicolas & Joseph Varin در پاریس خلق شد. 

این نمونه نادر از منظره خانه خدا یکی از پرجزئیات ترین تصاویر تا کنون است. گفته می‌شود تعدادی از نسخه‌های این حکاکی به مسافران فروخته شد و اطلاعی از آن‌ها در دست نیست  و دیگر نسخه‌های باقی مانده آن در آتش سوزی سوختند  و این موضوع بر ارزش این اثر هنری می‌افزاید. این منظره لحظه ورود حجاج از صحرای عرفات به مکه را ثبت کرده‌است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها