{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نگاهی به آثار هنرمندان ایرانی در حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامزلندن

نگاهی به آثار هنرمندان ایرانی در حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامزلندن
کدخبر : 4005
خبرنگار:

خانه حراج بونامز لندن از تاریخ از ۲ ژوئن میزبان رویداد فروش هنر مدرن و معاصر خاورمیانه خواهد بود. در این دوره از حراج بونامز در مجموع ۹۹ اثر از هنرمندان مصری، فلسطینی، عراقی، ترکیه‌ای، ایرانی و ... ارائه شدند که در مجموع۲۳ اثر، آثاری از هنرمندان ایرانی هستند. گرانترین اثر ارائه شده در این رویداد نیز نقاشی «مرغ باغ ملکوت» اثر فرامرز پیلارام با برآورد قیمت ۲۳۰ تا ۲۸۰ هزار دلار است. در ادامه به برخی از آثار هنری ارائه شده در این رویداد فروش نگاهی داریم.

هنرام‌روز: گرانترین اثر ارائه شده در این رویداد فروش اثری از فرامز پیلارام با عنوان مرغ باغ ملکوت به قیمت ۲۳۰ تا ۲۸۰ هزار دلار است. این اثر پیش از این متعلق به یک مجموعه خصوصی در دبی بوده‌است و در سال ۱۹۸۵ نیز یک بار در نمایشگاه گروهی‌ای در گالری سیحون تهران به نمایش درآمده‌است.

image2

بعد از آن چهارمین اثر گران قیمت این حراجی اثری از حسین زنده رودی با عنوان زمین لرزه و به قیمت ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار دلار است. این اثر پیش از این متعلق به یک مجموعه خصوصی و فرانسوی بوده‌است. 

image

تابلویی از فرهاد مشیری به قیمت ۷۰ تا ۱۱۰ هزار دلار نیز در این رویداد فروش حضور دارد. این اثر توسط یک مجموعه‌دار خصوصی آثار هنری در لندن ارائه شده و یک بار هم در سال ۲۰۰۶ در گالری Danyal Mahmoud نیویورک به نمایش درآمده‌است. 

image (1)

دیگر اثر ایرانی حاضر در این حراج تابلوی ساز و آوازاثر ژازه تباتبایی با تخمین قیمت ۵۶ تا ۸۴ هزار دلار است. این اثر نیز از یک مجموعه هنری و خصوصی در دبی به این رویداد فروش ارائه شده‌است. 

image (2)

اثری با عنوان گل از حسین کاظمی با برآورد قیمت ۴۲ تا ۸۴ هزار دلارو متعلق به یک مجموعه خصوصی در دبی نیز در این حراجی ارائه شده‌است.

image (4)

تابلوی طبیعت بی جان با آناناس اثر منوچهر یکتائی با برآورد قیمت ۴۲ تا ۷۰ هزار دلارکه پیش از این متعلق به یک مجموعه خصوصی در لندن بوده‌است، نیز در این رویداد فروش ارائه شده‌است.

image (5)

اثری از محسن وزیری مقدم با عنوان خطی در شن با برآورد قیمت ۴۲ تا ۷۰ هزار دلار. از یک مجموعه هنری خصوصی در دبی

image (6)

مجسمه عشاق از پرویز تناولی با برآورد قیمت ۲۸ تا ۵۶ هزار دلار، از یک مجموعه خصوصی در لندن. 

image (7)

تابلوی شکارگاه اثر رضا درخشانی، با برآورد قیمت ۲۸ تا ۴۲ هزار دلار، این تابلو پیش از این در مالکیت یک مجموعه خصوصی در نروژ بوده‌است. 

image (8)

تابلویی اثر صداقت جباری با برآورد قیمت ۲۸ تا ۴۲ هزار دلار، از یک مجموعه خصوصی در دبی

image (9)

تابلویی از ناصر اویسی با برآورد قیمت ۸۴۰۰ تا ۱۴ هزار دلار، از یک مجموعه خصوصی در دبی

image (10)

تابلویی از نصرت‌الله مسلمیان بدون عنوان با برآورد قیمت ۷ تا ۱۱ هزار دلار، از یک مجموعه خصوصی در دبی

image (11)

تابلویی با عنوان سه زن در حال اسب سواری از صادق تبریزی با برآورد قیمت ۷ هزار تا ۹۹۰۰ دلار، از یک مجموعه خصوصی در نروژ

image (12)

تابلویی از مسعود عربشاهی، بدون عنوان از مجموعه اوستا با برآورد قیمت ۵۶۰۰ تا ۸۴۰۰ دلار، متعلق به یک مجموعه خصوصی در لندن

image (13)

تابلویی از بهجت صدر، بدون عنوان، با برآورد قیمت ۵۶۰۰ تا ۸۴۰۰ دلار، متعلق به یک مجموعه خصوصی در نیویورک

image (14)

تابلویی بدون عنوان از سیراک ملکونیان با برآورد قیمت ۴۲۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار، این تابلو در سال ۱۹۷۰ در لندن توسط خانواده  جورج و کارپتیان مستقیما از هنرمند خریداری شد. 

image (15)

طراحی از اردشیر محصص بدون عنوان (غربت) با برآورد قیمت ۴۲۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار، این اثر پیش از این متعلق به مجموعه بیژن صفاری در پاریس بود و در حال حاضر از مجموعه‌ای خصوصیِ بونامز در لندن در این حراجی ارائه شده‌است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها