{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فروش رمز غیر قابل معاوضه(NFT) شاهکارهای گالری اوفیتزی راه جدیدی برای کسب درآمد

فروش رمز غیر قابل معاوضه(NFT) شاهکارهای گالری اوفیتزی راه جدیدی برای کسب درآمد
کدخبر : 4016
خبرنگار:

گالری اوفیتزی فلورانس NFT یا رمز غیر معاوضه اثری از میکل آنژ را ۱۷۰ هزار دلار فروخت و اکنون در حال تبدیل آثار بیشتری از شاهکارهایش به NFT است. این موزه قرار است تابلوی تولد ونوس اثر بوتیچلی و چند شاهکار دیگر را به NFT تبدیل کند.

هنرام‌روز: اوفیتزی بعد از پشت سر گذاشتن سالی سخت و دست و‌پنجه نرم کردن با مشکلات مالی ناشی از ویروس کرونا حالا با تبدیل شاهکارها به NFT و فروششان به منبع درامدی جدید دست پیدا کرده که البته شروع ان موفقیت امیز بود: فروش رمز غیر قابل معاوضه تابلوی «خانواده مقدس» اثر میکل آنژ به قیمت ۱۷۰ هزار دلار.

این موزه با همکاری Cinello شرکت ایتالیایی که نقاشی‌های معروف را به NFT تبدیل می‌کند دست به این کار زده و درامد حاصل از فروش بین موزه و این شرکت تقسیم خواهد شد. شرکت Cinello آثار هنری تبدیل شده به رمز غیر قابل معاوضه را DAWS می‌نامد. این اثار دیجیتال در ابعاد اصلی اثر تولید می‌شوند و ویژگی منحصر به فرد بودن و ضد سرقت دارند.

گواهی اصالت این اثار امضای Eike Schmidt مدیر گالری اوفیتزی را به همراه دارد. 

سخنگوی اوفیتزی از توضیح درباره جزئیات فروش رمز غیر قابل معاوضه اثر میکل انژ خودداری کرد اما روزنامه‌ای ایتالیایی گزارش داد خریدار نسخه دیجیتال تابلوی میکل انژ زنی در رم بوده که این نسخه غیر قابل معاوضه را برای تولد ۶۰ سالگی همسرش که یک مجموعه دار مشهور است خریداری کرده.

گالری اوفیتزی پیش از کرونا سالانه بیش از ۴ میلیون نفر بازدید کننده داشت، اما در سال گذشته این تعداد به ۱.۲ میلیون نفر رسید. با این اوصاف درامد حاصل از فروش نسخه‌های دیجیتال می‌تواند به این موسسه کمک کند اما این مبلغ بسیار بالاتر از درامد حاصل از رستوران و فروش بلیت این موسسه خواهد بود و در واقع تغییر رویکرد در درامد زایی موزه نیست و یک درامد اضافی است. اما ایجاد فراگیر چنین بازاری زمان خواهد برد.

قرار است ده اثر مهم دیگر این موزه چون تولد ونوس اثر بوتیچلی، اثری از تیتان، کاراواجو و رافائل نیز به رمز غیر قابل معاوضه تبدیل شود.

منبع: ارت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها