{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زادگاه وینسنت ونگوگ میزبان عکس‌های بازسازی شده از این هنرمند خواهد شد

زادگاه وینسنت ونگوگ میزبان عکس‌های بازسازی شده از این هنرمند خواهد شد
کدخبر : 4135
خبرنگار:

در نبود عکسی واقعی از وینسنت ونگوگ «فن ایمپل» هنرمند و عکاس هلندی دست به بازسازی عکس‌هایی از این هنرمند زده‌است. او با تکیه بر اثار این هنرمند عکسهایی از او و‌ مناظر الهام بخش اثارش را با استفاده از فناوری رایانه‌ای چون دیپ فیک بازسازی کرده‌است.

هنرام‌روز: خودنگاره‌های زیادی از ونگوگ باقی مانده اما گویا این تنها یک سر نخ از ظاهر اوست چرا که هیچ عکس تایید شده‌ای از این هنرمند موجود نیست.

E07C4FF2-C90E-4565-9DE6-2463464BA29D

فن امپل هنرمند دیجیتال در پروژه‌ جدیدش که به سفارش مسئولان شهر زوندرت، زادگاه ونگوگ انجام شده، عکس‌هایی را از ونگوگ ایجاد کرده که می‌توانند واقعی به نظر برسند. او از سال ۱۹۹۰ به درست کردن کلاژهای دیجیتالی مشغول است. او به ارت نت نیوز می‌گوید با اولین کامپیوترم پرتره سازی را با استفاده از عکس‌های مختلف شروع کردن و در طول سال‌ها روش‌های مختلف را امتحان و روش خود را اصلاح کردم.

3FA7348C-3462-487C-8171-C20EDED022C9

این هنرمند می‌گوید تنها یک عکس منسوب به ونگوگ و از سن ۱۸ سالگی او‌ موجود است. قرار است که عکس‌های بازسازی شده امپل در شهر زادگاه ونگوگ و در ماه اگوست به نمایش دربیاید.

identified_as_vincent_van_gogh_aged_thirteen_photograph_b_schwarz_brussels_no_lettering_van_gogh_museum_amsterdam_vincent_van_gogh_foundation_lo

امپل برای خلق این عکس‌ها از مردانی شبیه به ونگوگ و به عنوان مدل کمک گرفت. او با دسترسی به داده‌های یک‌وبسایت که مسابقه شباهت به ونگوگ را ترتیب داده بود، به اطلاعاتی از مردانی که شبیه این نقاش هستند دست پیدا کرد.

50ABA2BA-2E95-4200-BAB2-702F1BE14B9A

برخی از ان‌ها در امستردام محل زندگی امپل زندگی می‌کردند و برای شروع کار به استودیوی او رفتند. او با مقایسه نسبت چهره افراد و تطبیق ان با خودنگاره‌هارسعی می‌کرد شبیه‌ترین فرد به ونگوگ را برای عکاسی انتخاب کند.

او برای پس زمینه عکس‌ها از نقاشی‌های این هنرمند و تبدیلشان به واقعیت استفاده کرده و برخی عکس‌ها را به صورت قدیمی ادیت کرد تا یک عکس واقعی به نظر برسند. او می‌گوید از ونگوگ و اثارش الهام گرفته و کار نهایی را با تفسیر ازادانه خود از ونگوگ درست کرده‌است.

امپل مدعی نیست که خروجی اثارش شباهت قطعی به ونگوگ دارد و حتی در برخی عکس‌ها ونگوگ به حالتی تصویر شده که در هیچ یک از اثارش موجود نیست. چیزی که کار را سخت تر می‌کرد این بود که ونگوگ عموما حالات درونی‌اش را در خودنگاره‌ها به تصویر می‌کشید و کمتر به تناسبات و شبیه سازی پایبند بود.

او در نهایت گفت: «پرتره هایی که از ونگوگ ساخته‌ام نشان می‌دهند که چگونه او را می بینم. این تفسیر شخصی من است چرا که همه او را به شیوه خود می‌بینند.»

منبع: آرت نت

950842D1-AF83-408D-8FCB-BEAB6903E18B

B1F0A643-BB27-4A95-9820-62A2C80D4309

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها