{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جزئیاتی از پروژه عکاسی انجلینا جولی برای روز جهانی زنبور عسل

جزئیاتی از پروژه عکاسی انجلینا جولی برای روز جهانی زنبور عسل
کدخبر : 4169
خبرنگار:

«آنجلینا جولی» بازیگر، فیلمساز و فعال حقوق بشر ۴۵ ساله برای گسترش آگاهی درباره حفاظت از زنبورهای عسل در تاریخ ۲۰ می روز جهانی زنبور عسل در حالی روبروی دوربین «دن وینترز» عکاس نشنال جئوگرافیک قرار گرفت که زنبورها از از سر و صورت و بدنش بالا می‌رفتند.

81409451-5E30-4992-99C8-F2DA7DD0F09Bهنرام‌روز: حتما این عکس را در روزهای اخیر بارها در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. ما هم چند نکته جالب در خصوص این عکس‌ها را برایتان گرداوری کردیم:

مدیر عکاسی نشریه نشنال جئوگرافیک می‌گوید، دن وینترز را به این دلیل انتخاب کردم که خود زنبور دار است و با این موجودات اشناست. 

دن وینترز عکاس این پروژه برای انجام این پروژه با یکی از دوستان زنبور دارش مشورت کرده‌است و درباره «ریچارد اودان» زنبور دار کالیفرنیانی و عکس نمادینش که در سال ۱۹۸۱ گرفته‌شده، تحقیق کرده‌است.

 

انجلینا جولی نیز درباره چالش‌های اجرایی این پروژه می‌گوید برای اجرای این پروژه از سه روز قبل دوش نگرفته و از عطر و لوازم ارایشی و مواد شوینده استفاده نکرده و در حین عکاسی حفره‌های بینی و گوشش را پوشاندند.

درباره پروژه: این بازیگر قرار است تا سال ۲۰۲۵ با یونسکو و خانه زیبایی و عطر گرلن در طرح «زنان برای زنبورها» با هدف ارتقای توانمندی زنان در کندو داری و کارآفرینی برای زنان در این حوزه همکاری کند.

این طرح برنامه‌ای پنج ساله برای آموزش‌های زنبورداری به زنان مشتاق است.

گرلن امیدوار است بتواند در این برنامه تا سال ۲۰۲۵ با همکاری یونسکو ۲۵۰۰ کندوی عسل در ۲۵ منطقه حفاظت شده ایجاد کنند.

«نزهت بادی» منتقد سینما در ایران در خصوص این پروژه و مقایسه ان با حضور لیلا حاتمی در تبلیغ یخچال در اینستاگرامش نوشت: «تصویر بدن زنی در هجوم زنبورهایی که هیچ آسیبی به او نمی‌رسانند، پیوند زن و طبیعت را تداعی می‌کند و سلطه تخریبگر ناشی از همزیستی سرمایه‌داری و مردسالاری را می‌نمایاند و توجه جهان را به تلاش برای از بین بردن دوگانگی مرد - زن و صنعت - طبیعت و ایجاد فضایی امن و برابر برای همه جلب می‌کند.» (متن کامل را اینستاگرام نزهت بادی بخوانید.)

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها