{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نخستین مدیر زن موزه لوور معرفی شد

نخستین مدیر زن موزه لوور معرفی شد
کدخبر : 4194

«لورانس د کار» تاریخ نگار هنر و مدیر سابق موزه اورسی، با حکم کاخ ریاست جمهوری فرانسه به عنوان مدیر موزه لوور (یکی از پربازدیدترین و مشهورترین موزه‌های جهان) انتخاب شد. خانم لورانس د کار اولین مدیر زن در تاریخ ۲۲۸ ساله این موزه است. او طی چهار سال گذشته نیز به عنوان نخستین مدیر زن موزه اورسی در پاریس مشغول به کار بود.

هنرام‌روز: طبق این حکم،‌ لورانس د کار ۵۴ ساله از اولین روز ماه سپتامبر ۲۰۲۱جانشین ژان لوک مارتینز می‌شود که از ۲۰۱۳ مدیریت موزه لوور را بر عهده داشت و پس از هشت سال مدیریت این موزه را به لورانس د کار می‌سپارد.

لورانس دکار در مصاحبه‌ای با رادیو فرانسه اعلام کرد امیدوار است موزه ای برای زمان حال بسازد و تمرکز اصلی‌اش در دوران مدیریت جذب نسل جوان به موزه خواهد بود. «موزه لوور قلب پاریس است و ما باید مخاطبان و نظرات بیشتری را به موزه بیاوریم.»

مدیران برترین موزه‌های عمومی فرانسه از جمله موزه لوور، کاخ ورسای و مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو با نظر مستقیم مقام رئیس جمهوری در فرانسه برگزیده می‌شوند.

خانم د کار تاریخ‌نگار هنر و متخصص دوره‌های هنری در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی است. او به خاطر گسترش فضاهای نمایشگاهی موزه اورسی در چهار سال اخیر و داشتن نگاه متکثر به حوزه هنر از سوی بسیاری از نهادهای علمی، آکادمیک و هنرمندان برتر جهان مورد تحسین قرار گرفته است.

از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که در دوران حضور د کار در موزه اورسی برگزار شد می‌توان به مدل‌های سیاه در ۲۰۱۹ اشاره کرد. آثار موجود در این نمایشگاه بر مدل‌های سیاه فراموش‌شده متمرکز بود که الهام‌بخش هنر آوانگارد یا پیشرو فرانسه بودند و کارشناسان آن را بسیار تحسین می‌کنند و جزو نقاط درخشان کارنامه مدیر موزه اورسی می‌دانند.

د کار اوایل سال ۲۰۲۱ یکی از تابلوهای نقاشی گوستاو کلیمت موجود در گنجینه موزه اورسی را به مالکان اصلی بازگرداند که یک خانواده یهودی در دوران جنگ جهانی دوم بودند. وقتی او در ۲۰۱۷ مدیر موزه اورسی شد، تنها دومین زن در کنار سوفی ماکاریو (مدیر موزه گیمه پاریس) بود که مسئولیت موزه‌های مهم پایتخت فرانسه را بر عهده داشتند.

موزه لوور که می‌توان آن را مهم‌ترین و پربازدیدترین موزه دنیا دانست، در ۱۷۹۳ در جریان انقلاب فرانسه شکل گرفت و حالا نام لورانس د کار به عنوان نخستین مدیر زن آن پس از ۲۲۸ سال به تیتر یک اغلب رسانه‌های جهان بدل شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها