{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آشنایی با فستیوال فیلم لندن

آشنایی با فستیوال فیلم لندن
کدخبر : 4933
مترجم: محمد براتی

جشنواره فیلم لندن، جشنواره ای بین المللی به پشتوانه انستیتو فیلم بریتانیا است که از سال ۱۹۵۷ به بعد هر ساله در لندن برگزار می‌شود و سالانه بیش از ۳۰۰ اثر سینمایی بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور در آن به نمایش در می‌آید.

صنعت سینمای انگلیس در تمام سال های حیات خود سعی کرده است تا پا به پای غول های فیلم سازی جهان همچون هالیوود پیشروی کرده و با صادرات کارگردانان و هنرمندان برجسته بسیاری حتی بدنه صنعت سینمای ایالات متحده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو است که کمتر فردی علاقه مند به جهان سینما می‌توان یافت که با نام های بزرگی همچون آلفرد هیچکاک و استنلی کوبریک آشنایی نداشته باشد. 
با توجه به این سابقه درخشان است که نبود جشنواره ای بین المللی مختص به صنعت سینما در بریتانیا و شهر لندن دور از تصور می‌باشد. به همین منظور جشنواره ای بین المللی با نام جشنواره فیلم لندن (London film Festival) به پشتوانه انستیتو فیلم بریتانیا (BFI) از سال ۱۹۵۷ به بعد هر ساله به مدت دو هفته در مهرماه در لندن برگزار می‌شود. در این جشنواره بیش از ۳۰۰ اثر سینمایی بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور به نمایش در می‌آید. 
 
جشنواره فیلم لندن معمولا هر ساله شامل رنگ مایه هایی ویژه می‌شود که از آن ها به عنوان بستری برای پذیرش و نمایش فیلم های ارسالی استفاده می‌شود. البته این جشنواره نیز مانند دیگر جشنواره ها حائز بخش‌هایی است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:
 
۱. رقابت رسمی 
در این بخش که از سال ۲۰۰۹ به جشنواره فیلم لندن اضافه شده است، تعداد تقریبی ده فیلم بلند برای جایزه بهترین فیلم جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
 
۲. رقابت فیلم اولی ها
در این بخش نیز مانند بخش رقابت رسمی تعداد حدودی ده فیلم از کارگردانانی که اولین تجربه فیلم سازی خود را سپری میکنند با یکدیگر برای دریافت جایزه ساثرلند به رقابت می پردازند. 
 
۳. رقابت مستند
در این بخش مستندهایی بلند با ویژگی های اصالت، موضوعیت و تاثیرات فرهنگی، با یکدیگر برای دریافت جایزه گریسون به رقابت می‌پردازند. 
 
۴. جایزه فیلم کوتاه
در این بخش نیز فیلم های کوتاه با روایت ممتاز سینمایی و صراحت در اعمال رنگ مایه مورد نظر برای دریافت جایزه این بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
 
۵. جایزه بهترین کار اول بریتانیا
در این بخش تلاش می شود تا از بهترین استعداد های خلاق برآمده در حوزه فیلم و صنعت سینما در بریتانیا تقدیر به عمل بیاید. 

 

شرایط و زمانبندی ارسال فیلم به جشنواره
همانطور که پیش از این آورده شد، سالانه جشنواره فیلم لندن در مهرماه شروع به کار کرده و برای دو هفته به کار خود ادامه می دهد. علاقه مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود تا تاریخ ۲۴ خرداد ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی این جشنواره به آدرس https://bfi.org.uk ارسال نمایند.
 
قوانینی که باید قبل از ارسال فیلم به جشنواره بدانید
۱. تمام آثار بلند ارائه شده به به جشنواره حداقل باید اولین اکران خود را در بریتانیا تجربه کنند
۲. هیچ محدودیتی در پذیرش آثار کوتاه ارائه شده به جشنواره که قبلا اکران شده اند وجود ندارد
۳. طول زمان پخش آثار سینمایی بلند باید بیش از ۴۰ دقیقه باشد
۴. طول زمان پخش آثار سینمایی کوتاه باید کمتر از ۴۰ دقیقه باشد
۵. تمام آثار ارائه شده باید یا به زبان انگلیسی باشند یا زیرنویش انگلیسی به همراه خود داشته باشند
 
 
هزینه ها
هزینه ثبت آثار در این جشنواره نسبت به زمان ثبت نام و همچنین بریتانیایی یا جهانی بودن اثر متفاوت می‌باشد که ما در اینجا به هزینه آثار جهانی خواهیم. از این رو هزینه ثبت اثر بلند تا نهم فروردین ماه ۴۵ پوند، تا دهم خرداد ماه ۶۰ پوند و تا ۲۴ خرداد ماه ۷۵ پوند بوده و هزینه ثبت اثر کوتاه دهم خرداد ماه ۲۰ پوند و تا ۲۴ خرداد ماه ۳۰ پوند می‌باشد. 

 

نحوه ارسال آثار
آثار ارائه شده به جشنواره را می توان به انحای مختلف به دست داوران جشنواره رساند. ساده ترین راه ارائه آثار در دست گذاشت لینک اینترنتی فیلم های ارائه شده می‌باشد. اما علاقه‌مندان می توانند آثار خود را از طریق لوح فشرده به آدرسی که در برگه ثبت نام اینترنتی موجود است ارسال نمایند. در صورتی که می‌خواهید فیلم خود را در قالب دیگری جز لوح فشرده یا لینک اینترنتی، مانند فیلم های ۳۵ میلیمتری به جشنواره ارسال نمایید می‌توانید با پشتیبانی جشنواره مکاتبه کنید.


 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها