{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اسامی بازیگران زن و دلیل شکایت طلاب لو رفت!

اسامی بازیگران زن و دلیل شکایت طلاب لو رفت!
کدخبر : 10239

در روزهای اخیر، خبری مبنی بر شکایت عده ای از برخی بازیگران زن در فضای مجازی منتشر شد و جنجال‌هایی را به دنبال داشت که اسامی بازیگران زن لو رفت.

به گزارش هنر ام‌روز، خبری مبنی بر شکایت از برخی بازیگران زن در فضای مجازی منتشر شد که برخی حواشی نیز به دنبال داشت. باتوجه به اینکه در رسانه ها اعلام شده بود این شکایت مربوط به طلاب قم است، خبرنگار ما پیگیری کرد تا از چند و چون ماجرا آشنا شود و جزئیات این شکایت را با مخاطبان در میان بگذارد.

متن شکایت چیست؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته، متن این شکایت به این شرح است:

از آنجایی که بر اساس ماده ۲۱قانون جرایم رایانه ای، انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی جرم محسوب شده و همچنین در قانون مجازات بند ۱۰ماده ۶ آمده است که استفاده ابزاری از زن در تصاویر، تبلیغ تشریفات و تجملات و نامشروع و غیر قانونی ممنوع است، در حالی که با جستجویی کوچک در صفحات رسمی بسیاری از بازیگران زن سینما و تلویزیون که به وفور به تصاویری برخورد می کنیم که شامل مواردی از قبیل:

 

توهین به مقدسات دینی و امر ضروری حجاب، معلوم بودن مقداری از سینه و گردن و استفاده از کلاه لبه دار و وسایل تزیینی مثل گل سر بجای روسری، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و معلوم بودن برجستگی های بدن، پوشیدن شلوارک، شلوارهای پاره و ساپورت رنگ بدن، پوشیدن لباس آستین کوتاه، پوشیدن مانتوهای شیشه ای، انداختن عکس با افراد مکشوف، انتشار فیلم و تصاویر خلاف عفت و اخلاق عمومی، جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی از طریق تجاهر به ارتکاب حرام در اماکن عمومی و تحریک و ترغیب افراد به ارتکاب جرم منافی عفت، اهانت به مقدسات اسلام.

تمامی شاکیان اظهار داشته اند، متهمان با تصاویری که از خود در صفحات شخصی اینستاگرام شان می گذارند و همچنین لباس هایی که با آنها در معابر و مجالس عمومی حضور پیدا می کنند، به آنها و خانواده و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، ضرر معنوی وارد کرده و به استناد به مواد ۱۰ و ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری، جبران تمام ضررهای معنوی وارد شده به آنان توسط متهمان را به عنوان بزه دیده مطالبه می کنند که از جمله این ضررها می توان به مواردی همچون از بین رفتن عفت عمومی و اجتماعی در درازمدت، نقش بستن تصاویر جنسی در اذهان،

 

تاثیر بر رفتار جنسی، انزوا و کاهش روابط اجتماعی، تحلیل رفتن توان عقل سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله ای برای اشباع هوس های سرکش، ترویج پرخاشگری، ایجاد روحیه مقایسه، ترغیب دیدن تصاویر و فیلم های مبتذل، سستی ایمان، محروم شدن از شیرینی و لذت انس با خدا، مردن دلها و افسردگی، تاثیرات منفی در روابط حسنه زن و شوهر، ضمن آنکه نوع پوشش متهمان وضعیت کشف حجاب و نمایان بودن موها و گردن و لباس های بدن نمایی که افراد مذکور می پوشند و آرایش غلیظ و زننده آن ها عفت عمومی را جریحه دار کرده است.

شاکیان از چه شهرهایی هستند؟

شاکیان این پرونده ۱۱۰ نفر هستند که بر اساس پیگیری های خبرنگار حوزه نیوز از ۱۴ استان کشور شامل اصفهان، کرمان، مازندران، قم، تهران، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، یزد، آذربایجان غربی، هرمزگان، قزوین، فارس، مرکزی و البرز هستند.

آیا فقط آقایان شکایت کرده اند؟

بر اساس مستندات پرونده از این ۱۱۰ نفر، ۷۴ نفر آقا و ۳۶ نفر خانم هستند.

چه اقشاری شکایت کرده اند؟

این شکایت اختصاص به صنف یا قشر خاصی ندارد و بررسی ها نشان می دهد که طلبه، دانشجو، استاد، خانه دار، کارمند و اصناف مختلف شکایت را امضا کرده اند.

از چه کسانی شکایت شده؟

این شکایت از افراد زیر صورت گرفته است. سرکار خانم ها: نیوشا ضیغمی، شبنم مقدمی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، فلور نظری، آزاده صمدی، بهاره رهنما، الناز شاکردوست، الهام صالحی، صباکمالی، الهام حمیدی، ریحانه پارسا، سمانه پاکدل، لیندا کیانی.

محورهای شکایت چه مواردی است؟

همان طور که در متن شکایت اشاره شده، مهمترین مواردی که مورد اعتراض شاکیان قرار گرفته عبارت است:

جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی
ترغیب افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت؛
توهین به مقدسات؛
تضعیف بنیان خانواده.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها