{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تخریب سنگ قبر شجریان تکذیب شد

تخریب سنگ قبر شجریان تکذیب شد
کدخبر : 12448

روز گذشته رایان شجریان فرزند استاد محمدرضا شجریان در صفحه اینستاگرام خود از سعی چند شخص جهت تخریب و یا شکاندن سنگ پدرش در آرامگاه فردوسی خبر داده بود و جهت صحت و سقم این خبر درخواست مراجعه عموم بر سر مزار پدرش و تهیه عکس و فیلم داشت.

به گزارش هنر ام‌روز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد: این موضوع از اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در خصوص این موارد مشاهده نشده است. شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به ‌همراه مزار استاد شجریان، ‌استاد اخوان ثالث، مقبره‌الشعرای خراسان و سایر فضاهای  فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود به ‌صورت شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط چه در سرما و چه در گرما توسط حافظان میراث‌ فرهنگی حفظ و ‌صیانت می‌شود.

سیدجواد موسوی بیان کرد: اگر خبری مبنی بر تخریب هر کدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد، موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، حافظان میراث فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد:  استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از تشویش اذهان عمومی، مسئولین مربوطه را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی آنان که حفظ‌ و صیانت از میراث ‌فرهنگی این کشور است، می‌کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها