{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک خواننده: احسان علیخانی در عصر جدید به من توهین کرد!

یک خواننده: احسان علیخانی در عصر جدید به من توهین کرد!
کدخبر : 12713

شهریار کریمی، خواننده کهگیلویه و بویراحمدی می‌گوید برای اجرا در ویژه‌برنامه نوروزی به «عصر جدید» دعوت شد اما فرصت اجرا در اختیارش قرار نگرفت. او از احسان علیخانی خواسته است در مورد دلیل این اتفاق توضیح دهد.

به گزارش هنر ام‌روز، در آستانه شروع سال ۱۴۰۱ برنامه «عصر جدید» از همه طوایف و اقوام ایران‌زمین دعوت کرد تا هنگام تحویل سال در این برنامه حضور داشته باشند و از استان کهگیلویه و بویراحمد هم شهریار کریمی به این برنامه دعوت شده بود تا در بخشی از این برنامه که کنداکتور آن بسته شده بود، اقدام به اجرای موسیقی لری کند اما در نهایت زمان اجرا به این خواننده داده نشد.

به گفته این خواننده، در حالی که همه مردم استان و قوم لر منتظر اجرای این خواننده هم‌استانی خود بودند در طول برنامه به بهانه‌های مختلف اجرای او به تاخیر افتاد و در قسمتی موسیقی لری لحظه‌ای پخش و او نیز برای اجرا بلند می‌شود اما به یک مرتبه پیام بازرگانی پخش می‌شود. این مسئله در فضای مجازی از سوی مردم و برخی چهره‌های فرهنگی و هنری واکنش‌هایی را در پی داشت.

 

دعوت از سوی برنامه

شهریار کریمی، خواننده کهگیلویه و بویراحمدی در این مورد گفت: «طی تماس تلفنی از برنامه «عصر جدید» به مناسبت شروع سال جدید از اینجانب دعوت شد و قرار شد در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هر شب در این برنامه یک اجرای موسیقی داشته باشم. »

او افزود: «در شب اول گفتند وقت نیست که شما اجرا داشته باشید و شب دوم نیز با عنوان دیگری زمان برای اجرا ندادند.»

صابری ادامه داد: «با این کار هیچ چیزی از ارزش‌های هنری و شخصیت شهریار کریمی کاسته نمی‌شود و قطعاً نزد مردم محبوب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر خواهد شد و مردم و قوم بزرگ لر به این خواننده افتخار می‌کنند.»

اداره ارشاد هم وارد ماجرا شد

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به این مسئله گفت: «به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی منتظر اجرای موسیقی محلی یکی از هنرمندان خود باشند اما با سهل‌انگاری، بی‌تدبیری و ناهماهنگی، موجب رنجش خاطر مردم عزیز این استان شویم.»

او افزود: «اصالت فرهنگی قوم لر و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قدمتی به درازای تاریخ و شهرت جهانی دارد، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای عزت ملی و استقلال میهن اسلامی همواره در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و نامی ماندگار از خود برجای گذاشتند، بی‌تدبیری در برنامه زنده «عصر جدید» پذیرفته نیست و باید جبران شود. »

درخشان اظهار کرد: «به عنوان خادم مردم در عرصه فرهنگ و هنر نسبت به این موضوع که موجب دلخوری مردم و اهالی فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد و قوم لر شده است انتظار داریم دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان این برنامه ضمن عذرخواهی از ساحت گران‌بهای مردم، توضیحات لازم را بدهند.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: «رسانه ملی به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی، توجه به اقوام مختلف ایرانی را همواره به عنوان یک اولویت در نظر داشت لذا انتظار داریم این نگرانی را به نحوی جبران کنند و تدبیری بیندیشد تا شاهد چنین اتفاقاتی که موجب رنجش خاطر مردم شده است، نباشیم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها