{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اولین عکس از پدر و مادر نیکی کریمی

اولین عکس از پدر و مادر نیکی کریمی
کدخبر : 13228

نیکی کریمی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است.

به گزارش هنر ام‌روز، نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ است، وی یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

نیکی کریمی در سال ۱۳۷۲، موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد. نیکی کریمی  همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است.

وی از دوران دبستان بازی در گروه های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری بازی کرد.

نخستین حضور جدی او در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ است. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می دانند.

بازیگر ۴۳ ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد که اگر هم ازدواج کرده باشد الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

نیکی+کریمی+

نیکی+کریمی+ (1)

نیکی کریمی با انتشار این عکس نوشت:

تولدت مبارک

پشت و پناه من

مشوق من

جسارت و بى گدار به اب زدن را از تو اموختم

کله شقى ، انگیزه ، عشق به موسیقى ، سینما و هنر را

دوران کودکى و نیما و فروغ ...صادق هدایت ، بنان و مرضیه ، تحلیل غزل ، کندو و ... جلال و سیمین ، دکتر ژیواگو ، مردى که میخندد ، زنگ ها براى که به صدا در میاید ، سلام بر غم ، برخورد کوتاه لین ، شکوه عفزار ، داستان وست ساید ، مکانى در افتاب ، مارلون براندو ، جیز دین ، انا مانیانى و ....حرف زدن هاى بى پایان بعد تماشاى فیلم ها...گینز بورگ و سیناترا و الویس و جان لنون و ...

این روزها کارت گوش دادن به موسیقى ست ، موسیقى قدیمى ایران . و چقدر خوب میشناسى موسیقى را و ردیف را و ...

خوشا به حال من و دوستت دارم

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها