{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اینستاگرام ۵ هزار پست با هشتگ #نادر_طالب_زاده را حذف کرد

اینستاگرام ۵ هزار پست با هشتگ #نادر_طالب_زاده را حذف کرد
کدخبر : 13567

اپلیکیشن اینستاگرام در ادامه سیاست‌های دوگانه و ضد ایرانی خود، پست‌هایی با هشتگ#نادر_طالب زاده را از دسترس خارج کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، روز گذشته نادر طالب زاده، مجری و برنامه‌ساز با سابقه، که مدتی در بیمارستان بستری بود، در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

این هنرمند و فعال انقلابی که با ساخت برنامه‌های مختلف و قدم برداشتن در تاسیس شبکه افق، نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی داشت، نامش در لیست اشخاص تحریم شده توسط آمریکا نیز ثبت شده است. نادر طالب زاده فعالیت‌هایی را در راستای مبارزه با اسکتبار جهانی و حمایت از فلسطین انجام داده بود که همین مسئله او را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده بود.

اما اتفاقی که اکنون و پس از درگذشت طالب زاده رخ داده، حذف پست‌های مربوط به او با هشتگ #نادر_طالب_زاده در شبکه اجتماعی اینستاگرام است که توجه بسیاری از کاربران و هواداران او را جلب کرده کرده است.

WV1ncJ85oprf

این در حالی است که سانسور و تحریم برخی از افراد و موضوعات مرتبط با ایران در اینستاگرام چیز جدیدی نیست و این پلتفرم کاملا سلیقگی و ناعادلانه رفتار می‌کند. پست‌های مربوط به نادر طالب زاده در حالی حذف شده که او فوت کرده و حامیان و دوست دارانش به یاد او، محتوایی را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

پیش‌تر نیز محتوای مربوط به حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت و مدت‌ها بعد از آن نیز به طور گسترده از اینستاگرام حذف می‌شدند.

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به زعم خودشان قوانین و ضوابطی دارند که به آزادی بیان و ابراز عقاید کمک می‌کند، اما در واقعیت شاهد تصمیمات و همینطور قوانینی هستیم که همیشه از آن‌ها به نفع خودشان و کشور‌های حامیشان استفاده می‌کنند. قوانینی که هر موقع لازم شود و منافعشان به خطر بیفتد آن را نادیده می‌گیرند.

iPIhtdIEh2vd

پست‌هایی که از سوی کاربران این اپلیکیشن با هشتگ #نادر_طالب_زاده منتشر شده بودند، به بیش از ۵ هزار مورد رسیده بود که البته اکنون به هیچکدام از آن‌ها دسترسی وجود ندارد و در صورت جستجوی این هشتگ، نتیجه‌ای نمایش داده نمی‌شود. حتی پست‌های جدیدی هم که با این هشتگ گذاشته می‌شوند از سوی اینستاگرام حذف خواهند شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها