{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبری از ماسک و کارت واکسن در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ نیست

خبری از ماسک و کارت واکسن در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ نیست
کدخبر : 13651

در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ برخلاف سال گذشته خبری از پروتکل های سختگیرانه بهداشتی نیست.

به گزارش هنر ام‌روز، جشنواره فیلم کن که از روز ۱۷ می در خط ساحلی جنوب شرقی فرانسه آغاز می شود، به صورت قابل توجهی پروتکل های بهداشتی و ایمنی کرونای خود را کاهش می دهد.

گفته می شود در جشنواره امسال برخلاف سال  گذشته، شرکت‌کنندگان مورد آزمایش قرار نمی گیرند و در نمایش‌ها و رویدادهای جشنواره زدن ماسک لزومی ندارد.

فرانسوا دسرسو یکی از مقامات جشنواره کن گفت یک تغییر بزرگ در مقایسه با جشنواره سال ۲۰۲۱ این است که برخلاف سال قبل که مجوز بهداشتی واکسیناسیون یا نتایج آزمایش  برای همه شرکت کنندگان الزامی بود، این قوانین از ۱۴ مارس امسال در کشور فرانسه لغو شده است.

دسروسو تاکید کرد: از آنجایی که مجوز سلامت دیگر در فرانسه کاربرد ندارد، مهمانان برای ورود به کاخ نیازی به ارائه کارت آزمایش یا واکسیناسیون نخواهند داشت.

این مدیر اجرایی تصریح کرد: بیشتر شرکت کنندگان احتمالا به هر حال واکسینه خواهند شد، زیرا ورود مسافران غیر واکسینه شده به فرانسه بسیار پیچیده است.

دسروسو همچنین خاطرنشان کرد که تقریبا ۹۵ درصد از جمعیت بزرگسال در فرانسه دو دُز واکسن را دریافت کرده اند.

این مدیر تاکید کرد که جشنواره در وضعیت بسیار متفاوتی نسبت به سال گذشته قرار دارد زیرا در حال حاضر منحنی عفونت های مربوط به کرونا به جای بالا رفتن، نزولی است.

از ۲۹ آوریل به این طرف، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه ۳۰ درصد کاهش یافته است که نشانه‌ای از کاهش سرعت عفونت است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها