{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دومین حضور اعتراضی زنان با طومار و دود سیاه/ فرش قرمز جشنواره کن در تسخیر فعالان حقوق زنان

دومین حضور اعتراضی زنان با طومار و دود سیاه/ فرش قرمز جشنواره کن در تسخیر فعالان حقوق زنان
کدخبر : 14204

گروهی از معترضان فمینیست روز یکشنبه پیش از نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» و حضور عوامل فیلم روی فرش قرمزجشنواره فیلم کن صحنه دراماتیکی را با انتشار دود و نمایش یک بنر بلند برای رسانه‌های دنیا به خلق کردند.

به گزارش هنر ام‌روز، تقریباً 12 زن با لباس رسمی روی پله‌های معروف کاخ جشنواره با مشت‌های برافراشته دور هم جمع شدند - فضا را پر از دود غلیظ سیاه کردند و طوماری بلند با فهرستی از نام 129 زن را به نمایش گذاشتند. به گفته این گروه، فهرست به «129 زن‌کشی در فرانسه از زمان برگزاری آخرین جشنواره کن» اشاره می‌کند. زن کشی به قتل عمدی زنان به دلیل زن بودن آنها اطلاق می‌شود.

به نظر می‌رسید که نیروهای امنیتی جشنواره از این رویداد نگران نشدند و اجازه فیلم‌برداری و عکس‌برداری از معترضان را دادند. یکی از نزدیکان به گروه تولید «عنکبوت مقدس» گفت که این اعتراض حرکتی هماهنگ برای تبلیغ «عنکبوت مقدس» نیست.

به گفته وب سایت «چلنجز»، این اعتراض مرتبط با نمایش مستند «Riposte» در روز یکشنبه در جشنواره کن است ،مستندی که درباره فعالان فمینیست است.
اعتراض زنان قبل از ورود بازیگران و عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» اتفاق افتاد و وسایل نقلیه حامل گروه «عنکبوت مقدس» مدتی در بلوار کروزات معطل شدند ، تا از آنکه به فرش قرمز برسند.

این دومین اعتراض فمینیستی جشنواره فیلم کن امسال است. روز جمعه، یک فعال زن روی فرش قرمز نمایش فیلم «سه هزار سال حسرت» ساخته جورج میلر با کندن لباس خود، علیه خشونت جنسی نیروهای روسی علیه زنان اوکراینی اعتراض خود را به نمایش گذاشت. روی تن او عبارت «تجاوز به ما را متوقف کنید »نوشته شده بود .

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها