{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از گلادیاتور بودن حامد بهداد تا بیزاری شهرام حقیقت‌دوست از شهرت

از گلادیاتور بودن حامد بهداد تا بیزاری شهرام حقیقت‌دوست از شهرت
کدخبر : 3201

امیر دژاکام درباره شاگردانش در دانشکده هنر و معماری که اکنون هر کدام به چهره‌هایی سرشناس تبدیل شده‌اند صحبت کرده و نظر خود را گفته است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، محسن تنابنده، حامد بهداد، شهرام حقیقت‌دوست، بهناز جعفری، کامبیز دیرباز، کوروش تهامی و... این‌ها تنها اسامی بخشی از بازیگرانی‌ است که وجه مشترک‌شان، فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرومعماری دانشگاه آزاد است، دانشکده‌ای که امیر دژاکام از استادان آن و در دوره‌ای مدیر گروه تئاتر بوده است.

دژاکام که خود کارگردان و بازیگر شناخته‌ای است در گفتگو با خبرآنلاین درباره شاگردانش در دانشکده که اکنون هر کدام به چهره‌هایی سرشناس تبدیل شده‌اند صحبت کرده و نظر خود را گفته است:

محسن تنابنده

انسانی که زندگی را بسیار خوب می‌شناسد و بخشی از این توانایی را در پی شیوه زندگی و به واسطه گستره ارتباطاتش به دست آورده است.

محسن در طول دوران تحصیلش در کارهای عملی درخشان بود، همان‌طور که اکنون است. خاطرم هست کلاس‌های‌مان در خیابان فلسطین، بن‌بست حاجیان، طبقه سوم برگزار می‌شد و هوش، پشتکار و مردم‌داریِ محسن نکاتی بود که از همان زمان جلب توجه می‌کرد.

حامد بهداد

حامد برای به‌دست‌آوردن آن‌چه اکنون دارد، سختی بسیار کشیده و تلاش فراوان کرده است. روح حمید سمندریان در آرامش باد که در تربیت حامد، نقشی به‌سزا داشت. حامد از نظر من یک گلادیاتور است اما آن‌چه در سینما تحقق پیدا می‌کند، گاهی حامد بهدادِ چهره است و گاهی حامد بهدادِ آرتیست.

حامد بهدادِ چهره، حامد بهدادی است که به فروش فیلم کمک می‌کند و حامد بهدادِ آرتیست، حامد بهدادی است که علاوه بر کمک به فروش فیلم، بازی متفاوتی هم ارائه می‌دهد و متاسفم که آن‌چه سینما از حامد می‌خواهد، تکرار و تکرار و تکرار است.

پایان‌نامه کارشناسی حامد، ترکیبی از ۶ تراژدی شکسپیر برای تنها یک بازیگر بود. اثری که حمیدرضا نعیمی دراماتورژی آن را بر عهده داشت و حامد به تنهایی، نشسته پشت یک میز، از نقشی در نقش دیگر فرو می‌رفت. من آن روز حامد را در هیئت اژدهایی می‌دیدم که با خلق هر کاراکتر، سری به سرهایش اضافه می‌شود. امیدوارم او روزی این نمایش را به صحنه ببرد تا تماشاگرانش بتوانند بازی حقیقی و قدرت نهفته در وجودش را ببینند.

هانیه توسلی

هانیه توسلی در مقطع کارشناسی‌ارشد کارگردانی به دانشکده هنرومعماری آمد. من شیوه بازی‌اش را دوست دارم و باورپذیر می‌دانمش و معتقدم معدود بازیگرانی هستند که توانایی خلق کاراکتر داشته باشند و هانیه توسلی یکی از آن‌هاست. 

شهرام حقیقت‌دوست

شهرام حقیقت‌دوست از تئاتر آغاز کرد و با سریال «خط قرمز» دیده شد و گمان می‌کنم به واسطه شهرت، ناراحتی‌هایی برای خودش و خانواده‌اش پیش آمد که در سرنوشت کاری او تاثیری به‌سزا گذاشت. به این معنا که شهرام به شکلی ناخودآگاه از شهرت بیزار شد.

شهرام حقیقت‌دوست در تئاتر درخشان است و امکان ندارد روی صحنه باشد و بتوانید لحظه‌ای از او چشم بردارید. شاید خودش پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی را  به‌واسطه آن‌چه در ابتدا گفتم، نپذیرفته است، چون بازیگری وسوسه‌انگیز برای هر کارگردانی‌ است و معتقدم جایگاهش در دنیای تصویر بسیار بالاتر از چیزی است که اکنون می‌بینیم.    

کامبیز دیرباز

بسیار دوست‌داشتی است و یکی از اولین اجراهای حرفه‌ای‌اش، نمایش «مجلس سیاوش‌خوانی» به کارگردانی من بود.

البته زمانی در تلویزیون قرائتی از بازی‌اش در این نمایش بیان کرد که قرین به واقعیت نبود؛ آن‌جا که گفت هنرپیشه‌ای حرفه‌ای قرار بود جای او را در این نقش بگیرد و از کوروش تهامی به عنوان آن فرد نام برد. فارغ از این که کوروش نیز آن زمان هنرپیشه‌ای حرفه‌ای نبود. ظاهرا به این دلیل که دسترسی این دوستان به رسانه‌ها بیشتر است، گمان می‌رود آن‌چه می‌گویند هم به حقیقت شبیه‌تر است.

کامبیز ۹ ماه در «مجلس سیاوش‌خوانی» زحمت کشید و تلاش کرد و من قدردان این تلاش بودم. می‌پذیرم که به این نکته فکر می‌کردم که آیا کامبیز دیربازِ جوان می‌تواند در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، در کنار بازیگرانی چون فخری خوروش، جمشید اسماعیل‌خانی، بهرام ابراهیمی و... از عهده ایفای نقشش برآید یا خیر؟ و چنان اجرا به اجرا پیش رفت و هر بار بهتر از قبل عمل کرد که در یکی از شب‌ها، در میانه اجرا، نتوانستم احساساتم را کنترل کنم، روی سن رفتم، بغلش کردم و بوسیدمش.

بهناز جعفری

بهناز جعفری فوق‌العاده است و من به او ایمان دارم. می‌دانم که او می‌تواند در سینما و تلویزیون درخشان باشد، چنان‌چه در تئاتر درخشان است اما تحقق این درخشش جدا از هوش و پشتکار به ابزار دیگری هم نیازمند است که خارج از اراده آرتیست است.

کوروش تهامی

کوروش در زندگی شخصی و کاری‌اش به قدری درست عمل می‌کند که نهایت ندارد. او صدای خارق‌العاده‌ای دارد و بی‌نظیر دف می‌زند. خاطرم هست موهای بلندی داشت و آن سال‌ها همواره باید با نامه‌نگاری اداری با حراست، امکان ورودش به دانشگاه را فراهم می‌کردیم. کوروش انسانی دوست‌داشتنی و بازیگری بسیار عزیز است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها