{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فرهاد اصلانی:

پرکاری باعث شد نتوانم به فیزیکم برسم

پرکاری باعث شد نتوانم به فیزیکم برسم
کدخبر : 3384

فرهاد اصلانی بازیگر سرشناس تلویزیون و سینما که برای بازی در فیلم های «عصریخبندان»، «دوران عاشقی» و «کوچه بی نام» برنده خلاقیت در بازیگری از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شده است در مورد شیوه بازیگری، فیزیک و اکت هایش صحبت کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، فرهاد اصلانی بازیگر توانمند سینما،درباره شیوه بازیگری اش گفت: شاید برگه برنده من این است که تحلیل درستی از پرسوناژ می‌گیرم اما از تکنیک هم غافل نیستم. هیچگاه بازیگری نبودم که فقط بخواهم در نقش فرو روم و به تکنیک بی‌اهمیت باشم. در نقش‌هایی که ایفا کردم در کنار حسی که از سناریو می‌گرفتم از تکنیک خود نیز برای رسیدن به هر نقشی که به من سپرده می‌شد، استفاده کردم. یعنی نسبت به پلان، موقعیت خودم را می‌سنجم ولی احساسم این است که وقتی در یک پرسوناژ قرار می‌گیرم به اندازه کافی به آن فکر کنم، اگر لازم باشد راجع به نقش بسیار تحقیق می‌کنم آن وقت دیگر همه چیز را برای رسیدن به نقش از روح من می‌آید. صادقانه بگویم دیگر خیلی به حرکت و اکت آن فکر نمی‌کنم همه چیز خود به خود شکل می‌گیرد و من نمی‌توانم خیلی آن را آنالیز کنم.

وی با اشاره به بازی خلاقانه اش در فیلم «عصر یخبندان» و همکاری بامصطفی کیایی اضافه کرد: در «عصر یخبندان» همکاری با مصطفی کیایی برایم جالب و عالی بود. چندباری قبل و بعد از «عصر یخبندان» تلاش کردیم که با هم همکاری کنیم اما متاسفانه شرایط جور نشد. «عصر یخبندان» یک فیلم هیجان‌انگیز و ساختارشکن بود که هنوز هم دیده می‌شود و طرفدار دارد و به نظر من مصطفی کیایی بسیار باانگیزه این فیلم را ساخت و همچنان که در کارهای بعدی او دیدم این کارگردان یک فیلمساز مستعد و حرفه‌ای است. گروه بسیار خوبی هم در کنار خود دارد و شاید یکی از دلایل موفقیت کیایی تیم حرفه‌ای و تلاشگری است که او را همراهی می‌کنند.

فرهاد اصلانی در ادامه با تاکید بر تاثیر فیزک مناسب در ایفای نقش های متنوع افزود: فیزیک مناسب در بازیگری مدرن امروز یک فاکتور مهم است و من مقداری از این قافله عقب مانده‌ام. به دلیل پرکاری‌ای که در این سال‌ها داشتم، نتوانستم به خودم برسم ولی معتقدم که فیزیک مناسب، دانش، تمرین، تحقیق و در اختیار نقش بودن به کار سنگین بازیگر کمک زیادی می‌کند تا بازیگر بتواند در نقش‌هایی که به او سپرده می‌شود درست عمل کند. من هیچ کدام از این فاکتورها را ندیده نمی‌گیرم. شاید کمی خوش شانسی نصیب من شده که توانسته‌ام به گفته و نظر مخاطبان در نقش‌هایی که ایفا کردم قابل قبول بوده و ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنم.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها