{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مراسم تشییع پیکر عبدالوهاب شهیدی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر عبدالوهاب شهیدی برگزار شد
کدخبر : 3944

مراسم تشییع پیکر عبدالوهاب شهیدی با حضور جمع محدودی از اعضای خانواده این هنرمند، تعدادی از هنرمندان و مدیران موسیقی صبح چهارشنبه در بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مراسم تشییع پیکر عبدالوهاب شهیدی، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی که دوشنبه ۲۰ فروردین بر اثر عارضه قلبی درگذشت، امروز چهارشنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
فرزند مرحوم شهیدی روز گذشته با انتشار بیانیه ای درخواست کرده بود که مردم به دلیل شرایط کرونا در  مراسم تشییع پیکر پدرش حاضر نشوند و به صورت آنلاین این مراسم را مشاهده کنند. این مراسم از طریق صفحه اینستاگرام موسسه هنرمندان پیشکسوت پخش شد.

نیکنام حسینی‌پور (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی )، علیرضا افتخاری (خواننده )، حسین علیشاپور(خواننده موسیقی ایرانی )، شاپور رحیمی (خواننده و نوازنده عود ) و فاضل جمشیدی (خواننده ) از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر عبدالوهاب شهیدی بودند.

مرحوم شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان بود. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می‌نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را دارد.
عبدالوهاب شهیدی در اجرای آوازهای محلی نیز پیش‌رو بوده‌ است. تصنیف معروف «زندگی» با مطلع «آن نگاه گرم تو» از این هنرمند است.
هم‌چنین تصنیف‌های دیگری مثل یار بی وفا و آی سوزه از اجراهای اوست. شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف‌های گریه را به مستی بهانه کردم و گریه کن اشاره کرد.
این گزارش تکمیل می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها