{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمد صادقی:

مشغول نوشتن کتاب در زمینه بازیگری و شناخت سینما هستم!

مشغول نوشتن کتاب در زمینه بازیگری و شناخت سینما هستم!
کدخبر : 4082

محمد صادقی بازیگر سینما و تلویزیون که با سریال «ولایت عشق» با نقش مأمون شناخته شد در خصوص کاراکتر های منفی و سیاه و حتی سفید و خاکستری در سینمابا برنا گفت و گو کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

به گزارش هنر ام‌روز، محمد صادقی در پاسخ به این سوال که امروزه کمتر کاراکتری پیدا می شود که بتوان او را کاملا منفی دانست و این کاراکتر ها اکثرا به سمت خاکستری شدن رفته اند آیا این خاکستری بودن دلیل بر پیچیده بودن کاراکتر ها است یا اینکه مخاطب امروزی شخصیت کاملا منفی را نمی پذیرد به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: هر چه قدر به دلیل پیچیده شدن مسائل زندگی جلوتر می رویم توقعات مردم در هر زمینه ای بالاتر می رود و مخاطبین کار های نمایشی، فیلم، تئاتر تبعا در دوران فعلی توقعاتی دارند که واقع بینانه تر و واقع گرایانه تر از سال های دور است. من فکر می کنم که توقع بیننده ها ایجاب می کند که کاراکتر ها پیچیده تر باشند.

راستش فکر می کنم شخصیت های خاکستری به واقعیت نزدیک تر و بسیار پیچیده تر هستند.

او در این خصوص که آیا امروزه در آثار سینمایی و تلویزیونی شخصیت های منفی هستند که ماندگار شوند بیان کرد: زمانی که بازیگر یک بازی خوبی را ارائه می دهد و امکانات ارائه آن بازی در یک کار تولیدی فراهم است طبعا آن کار ماندگار می شود و هیچ ربطی به دیروز و امروز ندارد.

صادقی در این باره که چه دلیلی دارد شخصیت های منفی بیشتر از نقش های مثبت دیده می شوند و  به نوعی به محبوبیت می رسند خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که ما در طیف وسیع تر و گسترده تری از بالقوه های بشر اعم از مثبت یا منفی، تمایلات انسانی و موضوعاتی که نوع انسان با آن برخورد می کند و درگیر می شود رو به رو هستیم. شخصیت های مثبت یا شخصیت هایی که در فیلم ها قهرمان هستند را می توان روی طیف بسته تری قرار داد و با آن ها کار کرد.

شخصیت های خاکستری روی طیف وسیع تری قرار دارند و خصوصیات انسانی و ذات شریف انسانی حتی در انسان های خبیث و موجودات منفی نیز وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که نقش منفی را چقدر می پسندد و این نقش ها چقدر برایش جذابیت دارد بیان کرد: من در نقش های منفی بازی کرده ام اما نقش مثبت هم می تواند جذابیت زیادی داشته باشد مشروط بر اینکه داستان از استحکام برخوردار باشد و این اجازه را به بازیگر دهد تا از آن بهره برداری کند. به نظر من نقش های منفی جذابیت ها و ویژگی های خود را دارد مشروط بر اینکه درست نوشته شده باشد.

بازیگر نقش مأمون در این خصوص که چه دلیلی دارد برخی نویسنده ها نقش های منفی را خوب از آب در نمیاورند آیا به محدودیت ها بستگی دارد یا خیر تصریح کرد: کیفیات،  توانمندی و بالقوه ها در افراد مختلف در تمام زمینه ها فرق می کند. به نظر من محدودیت ها همیشه وجود دارد و باید در سطر اول این محدودیت ها کم شود.

محمد صادقی در پایان و در این خصوص که آیا کار جدیدی در دست دارد یا خیر خاطرنشان کرد: خیر به تازگی در هیچ کاری بازی نکرده ام اما برای اکران نوروزی 1400 در فیلم سینمایی «لاله» ایفای نقش کرده بودم که این آخرین اثری است که من در آن بازی کرده ام.

البته پیشنهادات زیادی به من داده شد اما متاسفانه به دلیل کرونا آن ها را نپذیرفتم البته با استثنای اینکه در برخی برنامه ها مهمان بوده ام سعی کردم از رفتن به اماکن شلوغ پرهیز کنم و فکر می کنم وقت مناسبی برای انجام کار های گروهی نیست.

در حال حاضر مشغول تدریس هم نیستم و فکر می کنم تا زمانی که واکسیناسیون انجام نشود  به سراغ آن نخواهم رفت و از مسئولین می خواهم هرچه سریع تر به این امر مهم بپردازند.

او افزود: در حال حاضر مشغول نوشتن، تالیف کتاب در زمینه بازیگری و شناخت سینما هستم تا انشالله هرچه زود تر به چاپ آن اقدام کنم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها