{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مرتضی شایسته:

باید با واکسیناسیون سینماگران جلوی اتفاقات تلخ سال گذشته را بگیریم

باید با واکسیناسیون سینماگران جلوی اتفاقات تلخ سال گذشته را بگیریم
کدخبر : 4083

مرتضی شایسته تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «هم‌نفس»، «سربازان جمعه» و «بوتیک» معتقد است که هنرمندان می‌توانند در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند و باید با واکسیناسیون جلوی اتفاقات تلخی مثل درگذشت برخی هنرمندان به دلیل ابتلا به کرونا را گرفت.

به گزارش هنر ام‌روز، مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما، سخنگوی شورای صنفی نمایش و عضو هیئت مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: احتمالاً من و همه کسانی که در تولید و پخش فیلم نقش داریم با واکسیناسیون هنرمندان و قرار گرفتن آن‌ها در اولویت موافق هستیم. قرار گرفتن هنرمندان در اولویت دریافت واکسن به این دلیل نیست که آن‌ها هنرمند هستند بلکه سینماگران کار می‌کنند و با توجه به شرایط کاری که این حرفه دارد جانشان در خطر است.

شایسته خاطرنشان کرد: همچنان فیلم‌های سینمایی، سریال‌های شبکه نمایش خانگی و سریال‌های تلویزیون ساخته می‌شوند و جان سینماگران و همه کسانی که در این پروژه‌ها حضور دارند در خطر است. بازیگران حتی زمانی که مشغول کار نیستند مراودات بسیاری با مردم دارند و در اکران فیلم‌هایشان و... شرایطی به وجود می‌آید که در مراوده با مردم خطر بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند و می‌توان با در اولویت قرار دادن سینماگران جلوی این خطرها را گرفت.

او افزود: طی یک سال اخیر متأسفانه همانطور که شاهد بودیم برخی هنرمندان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا سر صحنه فیلمبرداری‌ها جان خود را از دست دادند که اتفاقی تلخ و دردناک است و باید یک جا جلوی این اتفاقات را گرفت.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: در اولویت قرار گرفتن سینماگران برای واکسیناسیون به هیچ‌وجه به وجهه اجتماعی آن‌ها آسیب نمی‌زند و اصلاً بحث برتری آن‌ها نسبت به مردم مطرح نیست. استدلالی منطقی برای اولویت‌بندی هنرمندان در واکسیناسیون مطرح است و شاغلان هر حرفه‌ای که چنین خطراتی دارد باید در اولویت قرار بگیرند و از آن‌جا که لازم است فیلم‌ها و سریال‌ها در این شرایط ساخته شوند باید افرادی که کار می‌کنند واکسینه شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها