{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جانی دپ:

هالیوود من را تحریم کرده است

هالیوود من را تحریم کرده است
کدخبر : 5187

جانی دپ از اینکه فیلم جدیدش با نام "میناماتا" به دلیل حاشیه‌های دادگاه او و همسر سابقش امبر هرد مورد بی توجهی قرار گرفته است انتقاد می‌کند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، جانی دپ فاش کرد که به دنبال اکران نشدن "میناماتا" (Minamata) در ایالات متحده، احساس می‌کند از سوی هالیوود تحریم شده است.

در این درام که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده، دپ نقش "یوجین اسمیت" را بازی می‌کند، فتوژورنالیستی که از دنیا دل کنده اما آخرین مأموریتش را از "مجله‌ی لایف" می‌پذیرد و به شهر ساحلی میناماتا ژاپن سفر می‌کند، جایی که در پی غفلت کمپانی "چیسو" مسمویت جیوه شیوع پیدا کرده. دیگر بازیگران فیلم "هیرویوکی سانادا"، "تادانوبو آسانو"، "کاترین جنکینز"، جون کونیمورا"، "لیلی رابینسون"، "رایو کاسه"، "آکیکو ایواسه" و "بیل نیگی" بوده‌اند.

"اندرو لویتاس" کارگردان "میناماتا" پیش‌تر با ارسال نامه‌ای ام‌جی‌ام را محکوم کرد که استودیو فیلم را به دلیل بازی "جانی دپ" پرحاشیه "دفن" کرده و پخش نمی‌کند. این فیلمساز ادعا کرد که "ام‌جی‌ام نگران است که شاید مشکلات شخصی یک بازیگر فیلم اثر منفی بر روی آن‌ها بگذارد." استودیوی ام‌جی‌ام به این ادعا واکنش نشان داد و گفت که این فیلم را در آینده اکران خواهد کرد.

به گزارش 30نما، دپ در مصاحبه جدیدی با "ساندی تایمز" از وضعیت فعلی خود در صنعت فیلمسازی گفته است. او در مورد "میناماتا" می‌گوید: "ما در چشمان این مردمان نگاه کردیم و به آن‌ها قول دادیم که [از سرگذشت آن‌ها] سوءاستفاده نخواهیم کرد. اینکه فیلم محترمانه برخورد می‌کند. به باور من ما به وعده‌هایمان عمل کردیم، اما آن‌هایی که بعدها به پروژه ملحق شدند نیز باید به حرفشان پایبند باشند."

دپ ادامه می‌دهد: "بعضی فیلم‌ها مردم را تحت تأثیر می‌گذارد. این فیلم هم میناماتا و افرادی که تجربه مشابهی داشته‌اند را تحت تأثیر قرار داده. اما به دلایلی… به دلیل اینکه هالیوود مرا تحریم کرده؟ به‌خاطر یک نفر، یک بازیگر که در طول چند سال در وضعیتی ناخوشایند و آشفته گرفتار شده [این فیلم پخش نمی‌شود؟]"

دپ اضافه می‌کند: "اما می‌دانید، در مسیری حرکت می‌‌کنم که باید حرکت کنم تا بتوانم همه آن… تا مسائلی را روشن کنم."

پاییز سال گذشته دپ در دادگاه شکایت از نشریه "سان" که او را "ضارب همسر" سابقش "امبر هرد" خوانده بود شکست خود و قاضی بریتانیایی در نهایت اعلام کرد که اتهامات واردش شده "اساساً درست" بوده‌اند. با این حال، چند هفته قبل دپ پیروزی نادری مقابل هرد کسب کرد و نمایندگان هرد را وادار کرد تا اسناد مبالغ اهدایی بازیگر "آکوامن" (Aquaman) به مؤسسات خیریه را منتشر کند. وکیل هرد اعتراف کرده است که این بازیگر هنوز مبلغ دریافتی پس از جدایی از دپ را برخلاف ادعایش هنوز به مراکز خیریه اهدا نکرده است.

جشنواره فیلم سن سباستین در طول هفته گذشته به سبب اینکه اعلام کرد جایزه "دونوستیا" را به "جانی دپ" اهدا می‌کند، با انتقادات زیادی مواجه شد. "خوزه لوییز ربوردینوس" دبیر جشنواره جمعه با انتشار بیانیه‌ای از اهدای این جایزه دفاع کرد و گفت: "در زمانه حاضر، وقتی مجازات بدون محاکمه در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده، ما همواره از دو اصل دفاع می‌کنیم که بخشی از فرهنگ و قوانین بوده است: فرض بی‌گناهی [تا زمان ثابت شدن جرم] و حق بازگشت [به جامعه]. با توجه به مدارکی که به دست ما رسیده، جانی دپ بازداشت نشده، و از سوی هیچ زنی به اعمال خشونت یا آزار متهم و محکوم نشده است. تکرار می‌کنیم: او از سوی هیچ مقامی در سیستم قضایی، به هیچ شکلی از خشونت علیه زنان متهم و محکوم نشده است."

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها