{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مایکل مور:

«طالبان» متجاوز نیست ما آمریکایی‌ها متجاوزیم

«طالبان» متجاوز نیست ما آمریکایی‌ها متجاوزیم
کدخبر : 5282

مایکل مور در صفحه اینستاگرامش با انتقاد از دولت آمریکا، طالبان را از جنس مردم افغانستان خواند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، مایکل مور فیلمساز منتقد آمریکا که مخالفت هایش با روسای جمهور حزب جمهوری خواه مانند جرج بوش و دونالد ترامپ بسیار مشهور است، روز گذشته ۱۶ آگوست به خبر ورود طالبان به شهر کابل واکنش نشان داد.

کارگردان «فارنهایت ۹/۱۱» در صفحه اینستاگرامش نوشت: کابل، سایگون (بزرگترین شهر کشور ویتنام)، سقوط یکی دیگر نیز فرا رسید. آمریکا یک جنگ دیگر را هم باخت. طولانی ترین جنگ ما. ما شماره یک هستیم. بیش از ۲ تریلیون دلار هزینه کردیم.

مور در ادامه نوشت: ما برای حمله به کشوری که بن لادن هیچ گاه در آن پیدا نشد، جان ۲ هزار و ۳۰۰ آمریکایی را قربانی کردیم. جرج بوش گفت علاقه ای به دستگیری بن لادن ندارد، تیم اوباما او را در خانه ای در پاکستان پیدا کردند، چه کسی حدس این موضوع را می زد.

کارگردان برنده جایزه نخل طلای کن تاکید کرد: ما آمریکایی ها متجاوز هستیم، طالبان متجاوز و مهاجم نیست، آنها افغان هستند، این کشور آنهاست، آنها شیفته های مذهب هستند.

مایکل مور در جای دیگری از این پست اینستاگرامی نوشت: شرم بر شما، ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیما ربای حادثه ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی بودند، نه از افغانستان آمده بودند نه از عراق و نه از ایران. چطور شد که بوشِ بندر (احتمالا اشاره به بندر بن سلطان دارد) به سعودی ها حمله نکرد. یک بار دیگر ما توسط ارتش بدون هواپیمای بمب افکن، ناوشکن، موشک، هلیکوپتر و ناپالم شکست خوردیم، از جنگ جهانی دوم به این طرف در دفاع از کشورمان در هیچ جنگ واقعی پیروز نشده ایم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها