{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگری که ۸ سال کوشید تا پلک نزند

بازیگری که ۸ سال کوشید تا پلک نزند
کدخبر : 5631

مایکل کین فاش کرد که زمانی در جایی خوانده که یکی از اسرار بازیگری پلک نزدن است، اما بعد سعی داشته پا را فراتر بگذارد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، مایکل کین یکی از خون‌سردترین بازیگرانی است که سینما به خود دیده اما در دوران جوانی، او رفتارهای متفاوتی نشان می‌داده. کین که دو جایزه اسکار را در کارنامه دارد، در مصاحبه جدیدی با "میرور" فاش کرده است که زمانی در جایی خوانده که یکی از اسرار بازیگری پلک نزدن است، اما بعد سعی داشته پا را فراتر بگذارد.

کین می‌گوید در سنین جوانی کتابی به نام "خودآموز بازیگری در سینما" را خوانده است و متوجه تفاوت‌های بازیگری در سینما و تئاتر شده است. یکی از برداشت‌های دیگر کین از این کتاب همان‌گونه که خودش می‌گوید پلک نزدن بوده است: "نباید پلک زد. هیچ‌وقت نباید پلک زد." اما او این توصیه را فراتر می‌برد و می‌گوید تا "هشت سال بعد" کوشیده پلک نزند تا جایی که اطرافیانش او را "چشمان مار" خطاب می‌کرده‌اند.

کین اضافه می‌کند: "اطرافیانم، مادرم و دیگران، فکر می‌کردند که به سرم زده. فکر می‌کردند روانی شده‌ام. قبلاً مردم را خیلی می‌ترساندم."

به گزارش 30نما، در سال ۱۹۸۷، کین "مایکل کین: بازیگری در سینما" را ضبط کرد و روی نوارهای وی‌اچ‌اس عرضه کرد. "هاوارد استرن" یکی از افرادی بود که این ویدیو را دید وقتی که در سال ۱۹۹۷ قصد داشت برای اولین بار به سینما وارد شود و در فیلم "قسمت‌های خصوصی" (Private Parts) بازی کند.

استرن در مقطعی در مورد دیدن این نوار گفته بود: "تنها کاری که کردم این بود که نوار بازیگری "مایکل کین" را گیر آوردم. آن را دیده‌اید؟ مضحک‌ترین چیزی است که می‌توانید ببینید. مایکل کین آنجا می‌ایستد، و درس می‌دهد و برای مثال می‌گوید: "یکی از کارهایی که مایلم انجام دهم این است که اگر نمای نزدیک باشد، پلک نزنم، چون اگر پلک بزنم من را تضعیف می‌کند. بنابراین کاری که بهتر است انجام دهید این است که به این شکل خیره نگاه کنید، به چشم دیگران خیره شوید. حالا ببینید چه می‌کنم، نگاه کنید… دیدید چه کار کردم؟" قسم می‌خورم، هیچ کاری نمی‌کند، این مرد دقیقاً هیچ کاری نمی‌کند. این بخشی از آموزش بازیگری من بود."

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها