{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عنصر نظم در شخصیت پردازی ضدقهرمان‌ها

عنصر نظم در شخصیت پردازی ضدقهرمان‌ها
کدخبر : 5934

در سینمای جهان ضد قهرمان ها همیشه جذاب معرفی شدند از شاخص ترین نمونه اش میتوان به فیلم پدرخوانده اشاره کرده که در قسمت اولش کاراکتر ویتو کورلئونه (مارلون براندو) با اینکه ضد قهرمان است اما جذاب طراحی شد در قسمت دومش هم که مایکل (آلپاچینو) جایگزین پدرش میشود باز هم این اتفاق رخ میدهد و حالا در سریال های اخیر شبکه خانگی ضد قهرمان هایی طراحی شدند که مخاطبین ارتباط خوبی با آنها میگیرد و نگران عاقبت این کاراکترها هستند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از مجله سینما باز، ضد قهرمان هایی که در سریال های اخیر می بینیم همگی نظم خاصی در امور کارهای روزانه شان دارند .  آنها سعی میکنند لباس های خوب بپوشند که این خوش پوشی هم از نظم این کاراکتر ها شکل میگیرد . آنها آداب خاصی در مواجه با آدم های مختلف دارند با اینکه نقاب خاصی در رفتارشان دیده میشود اما در کنارش مظلومیت این کاراکتر ها شاهد هستیم.

تنها شدن ضد قهرمان باعث میشود مخاطب بیشتر از قبل بتواند با او همذات پنداری کند چون هرچقدر فیلمساز به درونیات این کاراکترها نزدیک شود وجه خاکستری ضد قهرمان ها نمایان می‌شود.

جملاتی را بیان میکنند که طرف مقابل جذب صحبت هایش شود مثل کاراکتر امیر شایگان (حامد بهداد) او در مواجه با هما (سحر دولتشاهی ) جملات فلسفی و شاعرانه ای میگوید که باعث میشود مخاطب هم جذب صحبت های ضد قهرمان قصه شود.

حتی در انتخاب بازیگران  این نوع کاراکتر ها سعی می‌شود از بازیگرانی استفاده شود که برای مخاطب کاریزماتیک باشد و کاملا در جهت نظم ضد قهرمان بیان شود.

پس تا اینجا متوجه شدیم که طراحی شخصیت پردازی ضد قهرمان ها به شکلی تعریف میشود که مخاطب جذبش شود چون به راحتی میتوان ضد قهرمانی را تعریف کرد که کاملا بی نظم است خوش لباس نیست به تیپ خودش نمی رسد و حتی در انتخاب بازیگر از بازیگری استفاده شود که کاریزماتیک نیست در این فرمول به راحتی میتوان مخاطب جذب قهرمان مثبت سریال یا فیلم کرد ولی دوره این شکل شخصیت پردازی ها تمام شده چون چالشی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند به همین دلیل در جنایت و مکافات هم ضد قهرمانی که طراحی شده کاملا در جهت جذب خواننده کتاب است.

ضد قهرمان ها هیچ وقت پایان خوشی ندارند و اکثرا سرنوشت شان با مرگ خاتمه می یابد حتی اگر زنده بمانند عاقبت خوشی ندارند چون در قواعد فیلم نامه نویسی مرسوم نیست که ضد قهرمان باعث شود قهرمان ماجرا شود اما در نگاه مخاطب اذیت کننده است که ضد قهرمان کاریزماتیک سریال یا فیلم عاقبت خوشی نداشته باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها