{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمدصادق رنجکشان:

شخصا به دنبال فروشندگان نسخه قاچاق فیلم رفتم

شخصا به دنبال فروشندگان نسخه قاچاق فیلم رفتم
کدخبر : 6377

سرمایه‌گذار سینما با اشاره به تجربه شخصی خود در جلوگیری از انتشار نسخه قاچاق فیلم «متری شیش‌ونیم»، لزوم اقدام جدی دولت برای مقابله با قاچاق فیلم‌های سینمایی را خواستار شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، در ماه‌های اخیر با آغاز طرح اکران آنلاین، نگاه‌ها بیش از پیش به مشکل قاچاق فیلم‌های سینمایی معطوف شده است زیرا اغلب آثار نمایش‌داده‌شده در اکران آنلاین مانند «خون شد»، «تکخال» و «شنای پروانه» با این اتفاق مواجه شده‌اند و فیلم‌های متعددی چون «خورشید»، «دیدن این فیلم جرم است» و «قصر شیرین» نیز بدون اکران آنلاین، به علت قاچاق ضربه دیده‌اند. خبرگزاری صبا در سلسله‌گفتگوهایی با سینماگران کشور، این مساله را بررسی می‌کند.

محمدصادق رنجکشان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار صبا در این باره گفت: شرایط طوری است که وقتی فیلم را به پلتفرم‌ها می‌دهیم، دیگر دست ما نیست، سریع قاچاق و بلافاصله در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود که این اتفاق برای همه فیلم‌های من هم رخ داده و شبکه‌های ماهواره‌ای آن‌ها را پخش کرده‌اند.

او درباره محل درز محصولات سینمایی توضیح داد: نسخه‌هایی از فیلم در اختیار عوامل، پلتفرم‌ها و… هست و هر لحظه ممکن است منتشر شود؛ شرایطی که خوب نیست و به هیچکس نمی‌شود اعتماد کرد.

سرمایه‌گذار فیلم «متری شیش‌ونیم» درباره قاچاق این فیلم که از روی پرده و در زمان اکران سینمایی این اثر اتفاق افتاد، بیان کرد: «متری شیش‌ونیم» زیاد قاچاق نشد. وقتی نسخه قاچاقش درآمد، چند بار با سعید روستایی سوار موتور شدیم و به بازار رفتیم. پرس‌وجوی ما از دستفروش‌ها و پیدا کردن چند نفر از کسانی که نسخه قاچاق را توزیع می‌کردند، باعث شد آن‌ها بترسند و دیگر نسخه قاچاق را توزیع نکنند.

او ادامه داد: با این حال برای قاچاق اینترنتی نتوانستیم کاری کنیم چون دستمان به جایی بند نبود و فیلم در اینترنت منتشر شد.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: متاسفانه دولت درباره معضل قاچاق فیلم‌ها کمک خاصی نمی‌کند. ما برای این مساله، به وزارت ارشاد و پلیس فتا مراجعه کردیم و شکایت کردیم، اما به جایی نرسید. در نهایت یک دستفروش دستگیر شد که او را هم رضایت دادیم تا آزاد شود، چون فایده‌ای نداشت.

رنجکشان در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اکران آنلاین «خون شد» اظهار کرد: در حالی که این روزها به علت کرونا سینماها بسته است، اگر «خون شد» را اکران آنلاین نمی‌کردیم، راه دیگری برای نمایش آن وجود نداشت.

او درباره قاچاق این فیلم چند ساعت پیش از اکران آنلاین که صبا از آن خبر داده بود، عنوان کرد: بالاخره پلتفرم‌ها هم کارمندانی دارند و فیلم که برای انتشار در اختیار آن‌ها قرار گرفته، نزد آن‌ها هست.

رنجکشان در پایان گفت: سرمایه‌های زیادی به دلیل قاچاق از بین می‌رود به همین علت من از دولت می‌خواهم به صورت جدی ورود کند و با نظارت سفت‌وسخت، جلوی قاچاق را بگیرد، چراکه از دست تهیه‌کننده‌ها، کارگردان‌ها و سرمایه‌گذارها کاری برنمی‌آید و فقط دولت است که می‌تواند با قاچاق مبارزه کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها