{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آیا بهاره رهنما اعتماد به نفس کاذب دارد؟

آیا بهاره رهنما اعتماد به نفس کاذب دارد؟
کدخبر : 9071

اظهار نظر تازه بهاره رهنما در اینستاگرام با موجی از انتقاد همراه شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، محدثه واعظی‌پور در خبرآنلاین نوشت: شخصیت آدم‌ها از حرفه‌شان جدا نیست. در یک مسیر طولانی و مستمر، افراد شبیه شغلشان می‌شوند و آن‌هایی که قادرند، شغلشان را به اندازه شخصیتشان بالا یا پایین می‌آورند.

روزنامه‌نویس‌ها و خبرنگارهایی که با بعضی نهادها و ارگان‌ها یا افراد زد و بند مالی دارند، وظیفه اصلی خود که فاصله گرفتن از منفعت فردی و احقاق حقوق دیگران است نادیده می‌گیرند و به شیپور تبلیغاتی تبدیل می‌شوند.

دور شدن از اصالت

دلال‌های فوتبال، بازیکن بی‌کیفیت را به تیم‌ها قالب می‌کنند. تهیه کننده‌های سطح پایین، زنان و مردانی که در شبکه‌های اجتماعی ابراز وجود کرده و با لودگی فالوئر جمع می‌کنند، یا اعضای خانواده‌شان را به عنوان بازیگر مقابل دوربین می‌آورند و نتیجه این که همه پدیده‌ها از اصالتشان دور می‌شوند.

بازیگرهایی که به هر قیمتی دوست دارند جلوه‌گری و فخرفروشی کنند، ثانیه‌ای را برای دیده شدن و ابراز وجود از دست نمی‌دهند. زمانی خانواده‌های فرهنگی‌شان و منزلتی داشتند، مهم نبود وضعیت مالی‌شان مثل خانواده‌های متمول نیست اما همین که خاستگاه فرهنگی داشتند، شایسته احترام بودند.

داشتن دانش و اخلاق، برگ برنده‌ای بود که در هر شکلی و بین اغلب اقشار، به آن توجه می‌شد. اما امروز آنچه در همه مناسبات حرف اول را می‌زند پول است. این روزها، قاعده بازی عوض شده است. شبکه‌های اجتماعی با خودشان فرهنگی آورده‌اند که می‌توان تجلی و نمودش را در شئون مختلف دید.

 

اعتماد به نفس کاذب

این دوربین‌ها و لایک‌ها به بسیاری، اعتماد به نفس داده است. آن‌هایی که در شرایط عادی و بدون شبکه‌های اجتماعی دیده نمی‌شدند و ابزار و نشانه‌ای برای دیده شدن نداشتند، حالا به شهرت می‌رسند.

این گروه جمله «بدنامی بهتر از گمنامی است» را عینیت بخشیده‌اند و با اعمال و رفتارهای دور از ادب، منطق و گاه انسانیت، بیننده را متحیر می‌کنند. نمایش ثروت و خوشبختی ظاهری، بخش مهمی از اتفاقی است که در شبکه‌های اجتماعی هر روز و با قدرت تکرار می‌شود و مشتری دارد.

در این آشفته بازار، اغلب بازیگران سینما و تلویزیون عزمی جدی برای خودنمایی و فضل فروشی دارند و خستگی ناپذیر در حال نمایش خود و زندگی خصوصی‌شان هستند.

بهاره رهنما به اعتراف خودش سی سال است کار می‌کند. او در دهه هفتاد با «افعی» (محمدرضا اعلامی) و «عاشقانه» (علیرضا داوودنژاد) به شهرت رسید و به واسطه ظاهرش خیلی زود دیده شد.

در سال‌های جوانی، بسیار بیشتر از بسیار زنان و مردان مستعد ایرانی فرصت دیده شدن داشت، اما گویا آن دیده شدن ها، به اندازه سخنرانی‌ها و اظهار نظرهایش در اینستاگرام اهمیت و جذابیت نداشته است.

بهاره رهنما اعتماد به نفس کاذب دارد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها