{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رامبد جوان یک بهاره رهنماست برای خودش؟/ کامنت های عصبانی باعث شد جوان کامنت ها را به کل ببندد

رامبد جوان یک بهاره رهنماست برای خودش؟/ کامنت های عصبانی باعث شد جوان کامنت ها را به کل ببندد
کدخبر : 9282

روز گذشته برای دریافت واکنشی راجع به انتقادات، با رامبد جوان تماس گرفتیم، اما او مایل به اظهارنظر در این باره نبود.

به گزارش هنر ام‌روز، مصطفی قاسمیان زیر تیتر تبلیغ عجیب رامبد ، حاشیه ساز شد در خراسان نوشت: 

آگهی تبلیغاتی که مجری «خندوانه» در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد واکنش‌های منفی فراوانی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت

رامبد جوان بازیگر و کارگردان سینما و مجری «خندوانه»، جمعه‌شب یک آگهی تبلیغاتی ویدئویی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

او در این تبلیغ دو دقیقه‌ای، به مخاطبان پیشنهاد می‌کند رژیم بگیرند تا در عین سلامتی، هزینه‌های کمتری نیز داشته باشند. این آگهی تبلیغاتی آن قدر واکنش‌های منفی زیادی برانگیخت که او پس از گذشت ساعتی، آن را برداشت، اما انتقادات مخاطبان عصبانی، همچنان ادامه دارد.

ماجرا چه بود؟

رامبد جوان در این ویدئوی یک دقیقه و 50 ثانیه‌ای، تنهاست و روبه‌روی آینه، صحبت می‌کند؛ گویی با خودش. قصه این ویدئو به این ترتیب است که او از خرید مایحتاج عمومی به خانه بازمی‌گردد و می‌گوید که چقدر هزینه‌ها بالا رفته، مثلا یک آدامس به قیمت 20 هزار تومان خریده است. وقتی می‌فهمد که هنوز بخشی از فهرست اقلام خریدش باقی مانده، ناگهان فکری به سرش می‌زند. از هزینه‌های بالای خورد و خوراک می‌گوید و این که: «بهتر نیست اگر مشکلی در حوزه بدن و سلامتی‌مان داریم، یک سری از آن را با همین خورد و خوراک‌مان رفع و رجوع کنیم؟ این‌طوری در این شرایط از هزینه‌های اضافی هم جلوگیری می‌کنیم.»

او سپس از ویژگی‌های مثبت یک سایت برای ارائه آنلاین رژیم لاغری و سلامتی می‌گوید و آگهی، با لوگوی این سایت، پایان می‌یابد.

واکنش‌های منفی فراوان

میزان واکنش‌ها به این ویدئو، به اندازه‌ای است که رامبد علاوه بر حذف تبلیغ از صفحه‌اش، کامنت‌های کل پست‌های صفحه را نیز بسته و ظاهرا حتی فالوئرهایش نمی‌توانند برایش نظر جدیدی بنویسند.

آن چه که بیش از هرچیز خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته، این است که رامبد جوان در شرایطی این آگهی را ساخته که حداقل در ظاهر به نظر می رسد خودش شرایط مالی کاملا مناسبی دارد، اما حالا به مردم پیشنهاد لاغری به علت گرانی مواد غذایی را می‌دهد!

چند واکنش را مرور کنیم. المیرا نوشته: «این هم یه بهاره رهنماییه برای خودش.»   سعید نوشته: «تو چرا ناراحتی؟ از هزینه‌های کانادا هم گرون تره؟»  مصطفی نیز نوشته: «طوری صحبت می‌کنه که انگار واقعا گرونی بهش فشار آورده. یه تبلیغ اینستاش، اندازه چند برابر درآمد کل عمر یه معلم یا کارگره.»

رامبد نمی‌دانست؟

تأملی در پیش‌زمینه ذهنی مخاطبان از وضعیت گرانی و توصیه‌های این چنینی به مردم، نشان می‌دهد که واکنش‌های شدیداً منفی مخاطبان به این تبلیغ تجاری، اتفاق دور از ذهنی نیست. آن هم برای رامبد جوان که شخص باهوشی است و کارنامه‌اش خصوصاً در «خندوانه»، نشان داده که واکنش‌های عمومی را درمی‌یابد. حال باید پرسید، آیا او از تبعات بازی در این آگهی تبلیغاتی بی‌اطلاع بوده است؟ یا این کار را با علم به واکنش‌های منفی انجام داده و به نوعی خودش و برندی که تبلیغ کرده، می‌خواستند از خشم مخاطبان درآمدزایی کنند؟

به نظر می‌رسد اگرچه صفحه شخصی یک هنرمند، متعلق به خود اوست، اما در برخی موارد این‌چنینی، ماجرا از یک ویدئوی شخصی فراتر می‌رود. آگهی تبلیغاتی که رامبد گذاشت، به علت این که او در رسانه ملی فعالیت می‌کند و به عنوان یک «شخصیت منتقد» شناخته نمی‌شود، برای سازمان صداوسیما هزینه‌زاست. به عبارت دیگر، او در افکار عمومی نه به عنوان سلبریتی و کارگردان سینما، بلکه به عنوان مجری و طراح پربیننده‌ترین برنامه روی آنتن تلویزیون مطرح است و جالب این که آن را در جایی ضبط کرده که با توجه به دکور، به نظر می‌رسد استودیوی «خندوانه» است! 

روز گذشته برای دریافت واکنشی راجع به انتقادات، با رامبد جوان تماس گرفتیم، اما او مایل به اظهارنظر در این باره نبود.


ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها