{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«مستوران» به عاقبت «مختارنامه» دچار می شود؟

«مستوران» به عاقبت «مختارنامه» دچار می شود؟
کدخبر : 10622

سریال تاریخی «مستوران» به کارگردانی مسعود آب پرور و با محوریت قصه های کهن فارسی این روزها با همکاری صداوسیما و اوج در حال تولید است. گفته می شود که تصویربرداری این سریال در شهرک مستوران در حوالی احمدآباد مستوفی انجام می شود و سازندگان خودشان دکورهای این پروژه را به نام خود سریال ساخته اند.

به گزارش هنر ام‌روز، سریال تاریخی « مستوران » به کارگردانی مسعود آب پرور و با محوریت قصه های کهن فارسی این روزها با همکاری صداوسیما و اوج در حال تولید است. گفته می شود که تصویربرداری این سریال در شهرک مستوران در حوالی احمدآباد مستوفی انجام می شود و سازندگان خودشان دکورهای این پروژه را به نام خود سریال ساخته اند.

اما طرح این مساله پرسشی اساسی را پیش رویمان قرار داد؛ اینکه چه سرنوشتی در انتظار دکورهایی است که برای این سریال تاریخی در شهرک مستوران واقع در احمدآباد مستوفی ساخته شده است؟ و آیا این دکورها، دکورهای مختارنامه در همین منطقه، بعد از چند سال صرفِ وقت و نیروی انسانی و هزینه های هنگفت، قرار است در پایان کار تخریب شوند؟

تهیه کننده «مستوران» به این پرسشمان چنین پاسخ می دهد: قصه «مستوران» ادامه دار است و تا فصل چهارم طراحی شده، بنابراین فعلا این شهرک متعلق به سریال ماست.

«مستوران» به عاقبت «مختارنامه» دچار می شود؟

 بر اساس اعلام قبلی تهیه کننده در آذر ماه، بیش از ۸۰ درصد از تصویربرداری سریال انجام شده و ساخت در سراشیبی قرار دارد، اما با اعلام جدید می توان انتظار داشت که تولید مشترک صداوسیما و اوج فصل های بعدی هم داشته باشد.

عطا پناهی ـ تهیه کننده مستوران ـ در گفت و گویی با ایسنا در توضیح مطلب بالا چنین خاطرنشان می کند: مجموعه تاریخی «مستوران» یک قصه ادامه‌دار است؛ بنابراین فعلا شهرک می‌ماند، چون این سریال فصل های متنوعی دارد. در حال حاضر فصل دوم «مستوران» نوشته شده و فصل سوم و چهارم هم طراحی شده است؛ بنابراین ما یک قصه ادامه‌دار داریم.

او همچنین تاکید می کند: فعلا ما قصد خراب کردن شهرک مستوران را نداریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی برایش می‌افتد. در حال حاضر در منطقه احمدآباد مستوفی و در ملک سابق مختارنامه هستیم. دکورهای مختارنامه چندین سال گذشته در یک آتش‌سوزی از بین رفتند و کاملاً سوختند و آنجا مخروبه شده بود. ما اکنون در همان منطقه هستیم ولی در دکورهای مختار نیستیم چون دکورها کاملا نابود شده بودند و شاید تنها ۱۰ درصد از دکور باقی مانده بود.

پناهی در پاسخ به اینکه چرا برای ساخت «مستوران» از شهرک غزالی استفاده نکردید؟ توضیح می دهد: شهرک غزالی، موقعیت هایی که ما می‌خواستیم را نداشت و از همه مهمتر اینکه لوکیشن های غزالی برای بیننده خیلی تکراری شده بود و بیننده بارها و بارها آن دکورها را دیده بود و خیلی برایش آشنا بود. به نظرم اگر از غزالی استفاده می کردیم، به فضاسازی های ما ضربه می‌زد، به همین خاطر سراغ ساخت دکوری متفاوت رفتیم و شهرک مستوران را برای کارمان ساختیم. این شهرک شامل بازارچه، شهر، کوچه، خانه و ... است.

وی در پایان گفت: گروه تولید "مستوران" همچنان در شهرک مستوران مشغول تصویربرداری هستند و طی یک ماه آینده قرار است سه الی چهار بازیگر جدید دیگر به کار اضافه شود.

سریال تاریخی «مستوران» به کارگردانی مسعود آب پرور با بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، علی دهکردی، بیژن بنفشه خواه ، رویا میرعلمی، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی ، الهام جعفرنژاد، مزدک رستمی و نازنین فراهانی ساخته می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها