{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال ساخت ایران به قدری لوس و بی مزه است که مخاطبان ناامید شده‌اند

سریال ساخت ایران به قدری لوس و بی مزه است که مخاطبان ناامید شده‌اند
کدخبر : 13008

روایت ابتدایی سریال در همین نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ به حدی ناامیدکننده و بی‌هدف به نظر می‌رسد که می‌توانیم همکاری جدید امین حیایی و مجید صالحی را بدترین سریال شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۱ نام‌گذاری کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، ساخت ایران ۳ از اسفند سال گذشته به نمایش خانگی آمد.جدیدترین ساخته بهمن گودرزی در ادامه دو سری پیشین آن است. تولید این سریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد. ساخت ایران یکی از سریال‌های قدیمی و محبوب شبکه نمایش خانگی است که مخاطبان بسیاری را در طول زمان پخش به خود جلب کرد.

خلاصه داستان

در خلاصه داستان سریال ساخت ایران آمده است: غلام در جنوب ایران غواص است. او به ستاره علاقه دارد. یک روز ستاره که بدهی سنگینی بالا آورده و ظلی حکم جلب او را گرفته است، از غلام کمک می خواهد. غلام تصمیم می گیرد به ستاره کمک کند. غلام برای حل مشکل ستاره از مرتضی کمک می گیرد. غلام و مرتضی با هم همراه می شوند و خودشان را به دردسرهای زیادی می اندازند، در حالی که هر مانعی که از پیش رو برمی دارند، مانع بزرگتری سر راهشان می بینند که باید بر آن غلبه کنند. از آن طرف سیاوش به دلایل علاقه ای که به شیرین دارد، باید ستوده، شوهر سابق شیرین را تعقیب کند و بفهمد ستوده دنبال چیست، چرا که شیرین به دنبال انتقام از ستوده است. غلام که از قبل سیاوش را می شناسد، برای حل یکی از مشکلاتی که با آن رو به رو می شود، به کمک سیاوش نیاز پیدا می کند و این باعث می شود سیاوش هم با غلام و مرتضا همراه شود و داستان بدهی ستاره به ظلی و داستان انتقام شیرین از ستوده، به هم گره بخورد.

وبسایت ویجیاتو در نقد این سریال نوشت: روایت ابتدایی سریال در همین نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ به حدی ناامیدکننده و بی‌هدف به نظر می‌رسد که می‌توانیم همکاری جدید امین حیایی و مجید صالحی را بدترین سریال شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۱ نام‌گذاری کنیم.

امروزه بازگشت به عناوین قدیمی از دستاوردهایی است که در سینما و تلویزیون آمریکا به شدت دیده می‌شود. بسیاری از استودیوهای سینمایی و شبکه‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر به سراغ عناوین قدیمی خود رفته‌اند و با بازسازی یا دنباله‌سازی برای آن‌ها تلاش کرده‌اند تا موفقیت جدیدی را جشن بگیرند. بازگشت به عناوین قدیمی قماری است که به دو دلیل منطقی به نظر می‌رسد؛ نخست آن که استودیوها و شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند بدون پرداختن به یک ایده جدید به یک روایت جذاب دست پیدا کنند و دوم آن که موفقیت عناوین قدیمی ریسک سرمایه‌گذاری روی بازسازی یا ادامه داستان آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

نمونه‌های بسیاری پیرامون بازسازی یا دنباله‌سازی روی عناوین قدیمی وجود دارد. نمونه‌هایی که در گروه‌های گوناگون قرار می‌گیرند و به همین دلیل مجموعه بزرگی از روش‌های موجود برای بازسازی عناوین دوست‌داشتنی اما فراموش‌شده را ایجاد می‌کنند. با این حال حقیقت تلخی وجود دارد؛ اگرچه بازسازی یا دنباله‌سازی برای عناوین قدیمی می‌تواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد اما هواداران یک فیلم قدیمی یا یک سریال پرهوادار احتمالا از ریسک‌کردن روی احساسات‌شان استقبال نمی‌کنند.

برای مثال، سریال Friends با یک اپیزود ویژه پس از سال‌ها به جمع هواداران خود بازگشت. اگرچه این اپیزود ویژه به معنای واقعی کلمه ناامیدکننده نبود اما به هر حال هواداران سریال Friends را قانع نکرد. گروهی از هواداران این سیتکام دوست‌داشتنی باور داشتند که اپیزود ویژه سریال Friends صرفا فرصتی برای عوامل فیلم و سرویس استریم HBO Max بوده تا درآمدی کسب کنند و به همین دلیل این اپیزود ویژه که با نام Friends: The Reunion منتشر شد، جذابیت‌های لازم را نداشته است.

کاربران نیز سریال را این‌گونه تحلیل کردند:

Screenshot+2022-04-10+at+10-14-48+توییتر+_+سریال+ساخت+ایران+-+جستجوی+توییتر (1)

Screenshot+2022-04-10+at+10-17-29+توییتر+_+سریال+ساخت+ایران+-+جستجوی+توییتر

Screenshot+2022-04-10+at+10-18-05+توییتر+_+سریال+ساخت+ایران+-+جستجوی+توییتر

Screenshot+2022-04-10+at+10-18-13+توییتر+_+سریال+ساخت+ایران+-+جستجوی+توییتر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها