{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بامزه‌ترین مرد سریالی ایران را بشناسید

 بامزه‌ترین مرد سریالی ایران را بشناسید
کدخبر : 13278

تا حالا شش قسمت از «راز بقا» پخش شده و نکته بارزش همان بهرام افشاری‌ست. این مطلب در ادامه راجع به کیفیت او صحبت خواهد کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، سریال‌های نمایش خانگی با همه ضعف‌هایشان جای تلویزیون را در خانه‌ها گرفته است و در این میان سریال‌های طنز جایگاه ویژه‌ای دارند. کوچ کارگردانان محبوب تلویزیون نظیر: سعید آقاخانی با «راز بقا» که از پلتفرم «فیلم‌نت» پخش می‌شود، بخش‌هایی از مخاطب را سمت سریالی برده که در مرکز آن نقش‌آفرینی قابل‌توجه بهرام افشاری قرار دارد. تا حالا شش قسمت از «راز بقا» پخش شده و نکته بارزش همان بهرام افشاری‌ست. این مطلب در ادامه راجع به کیفیت او صحبت خواهد کرد.

روزنامه خراسان درباره او نوشت: بهرام افشاری سال 97 اولین سریال نمایش خانگی کارنامه‌اش را بازی کرد و جلوی دوربین مجموعه «دل» اثر منوچهر هادی رفت. کیفیت و حواشی آن باعث شد این سریال مورد توجه قرار نگیرد و بهرام افشاری ورود موفقیت‌آمیزی به نمایش خانگی نداشته باشد. او با ایفای نقش در سریال «میدان سرخ» فعالیت اش را در این مدیوم پیگیری و سپس در کمدی «راز بقا» بازی کرد. بعد از دو تجربه ناموفق، حالا سریال سعید آقاخانی نتیجه متفاوتی را برای این بازیگر محبوب رقم زده است. سریال «دل» در کارنامه منوچهر هادی و همه بازیگران آن تبدیل به یک شکست شد. قصه عاشقانه سریال، بازی بازیگران، ریتم کند و کم اتفاق داستان نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. بهرام افشاری در این مجموعه به عنوان بازیگر از پس ایفای نقش خود برآمد اما حواشی متعدد سریال چنان بر عملکرد او سایه انداخت که بازی‌اش چندان دیده نشد. دومین سریال بهرام افشاری هم «میدان سرخ» بود که با وجود ستاره‌های فراوان، نتوانست مخاطب را با قصه همراه کند و همراه با انتقادهای فراوان در فصل اول به پایان رسید.

بهرام افشاری حالا پس از گذشت سه سال از ورود به نمایش خانگی و پشت سر گذاشتن دو سریال ناکام، بالاخره موفق شده با «راز بقا» جای خود را در میان مخاطبان پیدا و توقع مخاطبان را در جایگاه ستاره محبوب سینما برآورده کند. افشاری در «راز بقا» تصویری بامزه از کاراکتر «رحیم» نمایش داده و در نقش جوانی پررو، مردم آزار و خرابکار مخاطب را کاملا با خود همراه کرده. او کاملا بر روی بازی، حرکات و لحن خود، مسلط است و تقریبا در همه سکانس‌های خود موفق می‌شود از تماشاگر خنده بگیرد. این بازیگر ویژگی‌های «رحیم» مانند وقاحت و بی‌پروا بودن او را به خوبی در بازی‌‌اش نشان می‌دهد و تصویری قابل باور از کاراکتر خود به نمایش گذاشته است. پررویی و بی‌ملاحظگی او در ارتباط با کاراکتر «حاجی الماسی» با بازی سعید آقاخانی به عنوان شخصیتی باتجربه، پخته و متدین نیز باعث شده رابطه این دو شخصیت هم بسیار بامزه از آب دربیاید.

208

فیلم‌نیوز نیز به ارزش‌های او پرداخته و نوشته: بهرام افشاری با بازی در نقش بهتاش سریال «پایتخت5» سیروس مقدم بیش از پیش شناخته شد و از آن به بعد حضورش در سینما هم پررنگتر شد. از میان فیلم‌های افشاری، «رحمان 1400»، «چشم‌وگوش بسته» و «سگ‌بند» جزو فیلم‌های پرفروش سینما در سال‌های اخیر به حساب می‌آیند. «رحمان 1400» سال 1398 موفق به فروش 22 میلیاردی شد. «چشم و گوش بسته» در همان سال، 13 میلیارد فروش داشت. حالا هم که فیلم «سگ بند» 15 میلیارد فروخته و با گذشت زمان فروش آن بالاتر هم خواهد رفت. بخش مهمی از فروش فیلم «رحمان 1400» به بازی بازیگران آن از جمله محمدرضا گلزار، مهران مدیری، سعید آقاخانی و بهرام افشاری برمی‌گشت. در «چشم و گوش بسته» زوج امین حیایی و بهرام افشاری آنهم با شرایط ویژه‌ای که داشتند موفقیت آمیز از آب درآمده بود. حالا هم که فیلم «سگ بند» هم به دلیل فضای کمدی و هم ترکیب بازیگران توانسته است در اکران نوروز موفق‌تر از سایرین به نظر برسد. احتمالا از این به بعد باید شاهد فیلم‌های پرفروش بیشتری با بازی بهرام افشاری باشیم.

بهرام افشاری این روزها علاوه بر فیلم «سگ بند»، سریال «راز بقا» به کارگردانی سعید آقاخانی را هم از پلتفرم «فیلمنت» در حال پخش دارد. فیلم صحنه زنی هم همزمان با این سریال در پلتفرم‌های رسمی به شکل آنلاین اکران شده است.

علی بحرینی، منتقد سینما نیز افشاری را به شیوه جالبی توصیف می‌کند:

با فیلم صحنه زنی و سریال راز بقا در شبکه نمایش خانگی و با سگ بند روی پرده سینما، بهرام افشاری این‌روژها بیشتر از همیشه یک‌بازیگر مهم است. اشتباه نکنید؛ پرکاری‌اش از او بازیگر مهمی نساخته! افشاری مهم شده چون انگار بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها به خاطر جذب او، توجیه و امکان ساخت پیدا کرده‌اند. افشاری مهم شده چون فارغ از سطح کیفی فیلم‌ها و سریال‌ها، کار خودش را با تمام وجود انجام دهد و اهل کم‌فروشی و بدعهدی و تزاع نیست. افشاری مهم شده چون انگیزه‌هایش را حفظ کرده و برای ایفای نقش‌های بسیار مشابه هم، تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند.

بهرام افشاری سال‌ها عرق ریخت و جان کند و فکر کرد و کم نیاورد تا در عرصه بازیگری به منطقه امن رسید و سپس صاحب یک قلمرو شد. او حالا می‌تواند برای حضورش در هر پرو‌ژژ‌ای نرخ تعیین کند. معمولا بازی‌های افشاری را بیشتر از آثاری که در آن‌ها بازی کرده، دوست دارم! اما طی سال‌های اخیر، یک فیلم و یک سریال دیده‌ام که در آن‌ها به اثر و بازی او نمره یکسان می‌دهم: فیلم صحنه‌زنی ساخته علیرضا صمدی و سریال راز بقا ساخته سعید آقاخانی.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها