{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

این دو سریال شبیه هم بوده‌اند؟/ شباهت «نجلا» و «زیرخاکی» مورد نقد قرار گرفت

این دو سریال شبیه هم بوده‌اند؟/ شباهت «نجلا» و «زیرخاکی» مورد نقد قرار گرفت
کدخبر : 13789

در نشست سریال «نجلا» به فضای این اثر دفاع مقدسی و قراردادن گرفتن آن در کنداکتور نوروزی و رمضانی و همچنین تفاوت‌های آمارهای مختلف از بینندگان آن سخن گفته شد.

به گزارش هنر ام‌روز، نشست خبری سریال « نجلا » یکشنبه ۱۸ با حضور مسعود کریمی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه ، خیرالله تقیانی‌پور کارگردان، حسین امیرجهانی نویسنده و جمعی از بازیگران این سریال در روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

تقیانی‌پور در ابتدا درباره انتخاب این سریال دفاع مقدسی برای پخش در بازه نوروز و رمضان بیان کرد: همیشه در ماه رمضان باید سریال‌های سفره افطاری داشته باشیم و علاوه‌بر آن آثار دیگر هم باشند، نباید صرفاً یک نوع از آثار نمایشی را داشته باشیم و به خورد مخاطب بدهیم.

آرش ظلی پور از بازیگران این سریال بیان کرد: من سال‌ها اجرا کردم در تیم «ماه عسل» و برنامه‌های پربیننده بودم و الان می‌بینم که مخاطبان این سریال را دیده‌اند و بازخورد می‌دهند و به نظرم اتفاق خوبی بود که این سریال در این بازه زمانی پخش شد مخاطب باید انتخاب‌های مختلف داشته باشد.

کریمی در ادامه گفت: زمانی که برای بازه پخش سریال تصمیم‌گیری می‌کردیم به خیلی اتفاقات توجه داشتیم و انتخاب این مجموعه برای نوروز تصمیمی ناگهانی نبود.

حسین امیرجهانی نویسنده سریال نیز اظهار کرد: برای خیلی‌ها این سوال وجود داشت که چرا موقعیت داستانی سریال‌های «زیرخاکی» و «نجلا» در قسمت‌های ابتدایی شبیه به هم بود که این نقد وارد است. با این حال ما سیناپس کامل «نجلا» را زمستان ۹۹ یعنی حتی قبل از اینکه سریال «زیرخاکی ۲» پخش شود ارائه کرده بودیم.

در بخش دیگر تقیانی در پاسخ به سوالی درباره تغییر آمار سریال‌های پربیننده در نظرسنجی‌های مختلف صداوسیما و تلوبیون گفت: من هم سردرگم شده‌ام، یک شبه یک سریال ۷۵۰ هزار بازدید می‌گیرد و برای من هم سوال است که بازدیدهای تلوبیون چگونه است؟ دیروز هم درباره آمار صداوسیما پرسیدم و تا این آمار منتشر نشود تلورانس در آمارها دیده می‌شود. پس باید منتظر ماند تا آمار رسمی منتشر شود.

امیرجهانی درباره پخش سریال در ماه رمضان گفت: ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و وقتی صحبتی می‌شود گفته می‌شود که به این دلایل سریال باید پخش شود.

وی در بخش دیگر درباره برخی چالش‌ها عنوان کرد: حدود ۱۰۰ دقیقه از فیلمنامه حذف شد تا به پخش و کنداکتور برسیم اینها به کار ضربه می‌زند اما ترجیح می‌دهم درباره خود کار به صورت فنی‌تر صحبت کنیم.

کریمی در ادامه درباره تعداد کم سریال‌های مناسبتی گفت: به لحاظ مالی کمبود در سریال‌ها وجود دارد و الان همکاران از پرداخت‌ها و دریافتی‌ها گلایه دارند. امیدواریم در همین خردادماه کار نوروز و ماهر مضان سال آینده را جمع کنیم. ما در شبکه ای داشتیم که پروژه‌ای بعد از چند ماه تولید خوابید. در مجموع این رضایت هیچ مدیری در صداوسیما نیست که مخاطب کاهش پیدا کند و ما فکر می‌کنیم هر آنچه را در بضاعت داشتیم عرضه کردیم. ارزش گذاری شاید در سمت مخاطب به گونه دیگری ارزش گذاری شود. سعی ما این است که با برنامه ریزی درست به اتفاقات مثبت برسیم. سال ۹۹ هم که گاندو روی آنتن رفت ما چند گزینه داشتیم اما با یک مخاطب زیاد این سریال مواجه بودیم و دلیل انتخابش بود.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها