{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش واقعی زنان قاجاری پوشش به دلیل خطوط قرمز امکان‌پذیر نیست/ پاسخ بازیگر سریال جیران به انتقادات

نمایش واقعی زنان قاجاری پوشش به دلیل خطوط قرمز امکان‌پذیر نیست/ پاسخ بازیگر سریال جیران به انتقادات
کدخبر : 13983

اگر نه فقط آقای فتحی بلکه هر کارگردان دیگری زنانی با آن نوع آرایش را نشان می‌دادند اعتراض نمی‌کردند؟ نمایش آن پوشش هم که به دلیل خطوط قرمز امکان‌پذیر نیست.

به گزارش هنر ام‌روز، خراسان نوشت: سیاوش چراغی‌پور بیشتر با نقش‌های کمدی و طنز در ذهن مخاطبان ماندگار شده است. سریال‌های «لیسانسه‌ها» و «بچه مهندس» در تلویزیون و فیلم  «جهان با من برقص» در سینما از آثار محبوب کارنامه این بازیگر هستند. چراغی‌پور این روزها با سریال «جیران» و نقش کوچول خان در شبکه خانگی حضور دارد:

 

او در پاسخ به پرسش ارتباط شخصیت شما و شخصیت «عزیز آغا» با بازی آقای نیکخواه بامزه از آب درآمده. تعامل‌تان با ایشان چطور بود؟

گفت: من و آقای نیکخواه رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای با هم داریم و در کارهای تلویزیونی هم سابقه همکاری داشتیم. نوع نگاه طنزمان به سینما و تلویزیون با یکدیگر مشابهت دارد. مجموع این‌ها باعث می‌شد که با هم موقعیت‌های جذاب و شیرینی را در تحلیل سکانس‌ها به دست بیاوریم. در تمرین‌هایی که داشتیم ناگهان ذهن‌ جفت‌مان به این سمت می‌رفت که بتوانیم حال خوب و بانمکی به اتفاق و قصه بدهیم، به آقای فتحی پیشنهاد می‌کردیم و ایشان هم می‌پذیرفتند. خیلی از موقعیت‌های بانمک دونفره در فیلم نامه وجود نداشت و حاصل پیشنهادهای بنده و آقای نیکخواه بود.

چراغی پور عده‌ای از مخاطبان از ظاهر و دیالوگ‌های امروزی شخصیت‌ها انتقاد کردند، نظر شما چیست؟ گفت:شخصا مشکلی با این موضوع ندارم، چون اصولا کار تاریخی برداشت و روایت کارگردان از تاریخ است، نه این که بخواهد عین تاریخ را نشان بدهد، مگر این که دلیل خاصی داشته باشی و لازم باشد که برای روایت واقعه‌ای تاریخی به بیان، فرهنگ و پوشش وفادار بمانی. تصاویری که از زنان قاجار می‌بینیم با زیبایی‌شناسی امروز ما متفاوت است، اگر نه فقط آقای فتحی بلکه هر کارگردان دیگری زنانی با آن نوع آرایش را نشان می‌دادند خود مردم اعتراض نمی‌کردند؟ نمایش آن پوشش هم که به دلیل خطوط قرمز امکان‌پذیر نیست. اصلا قصد نقد یا طرفداری ندارم، فقط واقعیت قضیه را می‌گویم. به لحاظ گفتار هم سلیقه من همین تکنیکی‌ است که الان وجود دارد. یک محاوره‌ای که بتوانی با استفاده از اصطلاحات، واژه‌های خاص و کلیدی مربوط به آن دوره قاجار، اما با بیان امروزی در ارتباط با مخاطب ات موفق‌تر باشی.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها