{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگر سریال "حکم رشد" را تهدید به مرگ کردند!

بازیگر سریال "حکم رشد"  را تهدید به مرگ  کردند!
کدخبر : 14862

در نشست خبر سریال حکم رشد یکی از بازیگران با اشاره به باورپذیری نقش‌ها به این نکته اشاره کرد که حتی برخی از بینندگان او را به کشتن تهدید کرده‌اند! همچنین تهیه‌کننده با تاکید بر محبوبیت نقش‌ها یادآور شد که دو روز است درگیر تلفن‌هایی هستم که می‌گویند چرا غلام کشته شد؛ دوباره پایان‌بندی‌اش را بسازید!

به گزارش هنر ام‌روز، نشست خبری سریال «حکم رشد» با حضور عوامل سریال از جمله مهدی فرجی تهیه کننده، حسن لفافیان کارگردان، حمید ابراهیمی، حسین احمدی نیا، مجتبی فلاحی، علیرضا مهران، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران سریال و همچنین حسین قرایی ـ مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما، پژمان کریمی ـ مدیر اطلاع‌رسانی و امور رسانه‌های اداره کل روابط عمومی صداوسیما و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما پیش از ظهر یکشنبه (۲۹ خرداد ماه) در ساختمان روابط عمومی کل صدا و سیما برگزار شد.

به ساخت فصل دوم فکر نکرده‌ایم

مهدی فرجی درباره‌ی انتقادها مبنی بر ترویج خشونت در «حکم رشد» اظهار کرد: اتفاقا یکی از انتقادها این بود که چرا سریال با وجود اینکه پلیسی است اما هیچ‌گونه درگیری در آن وجود ندارد. شاید برای بیان برخی مطالب نیاز به تصویر کشیدن این چهره‌ها داشتیم اما ترویج لات‌بازی نکردیم بلکه ترویج اقتدار خانواده، مادر، پلیس و امنیت کردیم که به نظرم موفق بوده‌ایم. این سریال قهرمان داشت و وجه جوانمردی، احترام به والدین، انصاف، رعایت حرمت مردم و نامردی نکردن در بین شخصیت‌های موافق و مخالف در آن دیده شد.

وی با بیان اینکه پلیس در سریال «حکم رشد» پلیس مقتدری بود، گفت: ارتباط ما با همکاران نیروی انتظامی این معنی را در بر داشت که نسبت به کاراکتر پلیس حس مثبت ایجاد شد و آن را دوست داشتند.

فرجی درباره‌ی ساخت فصل دوم «حکم رشد» نیز یادآور شد: خیلی‌ها می‌گویند فصل دوم را بسازید اما به آن فکر نکرده‌ایم.

این تهیه‌کننده درباره بازخوردهای مخاطبان نسبت به تولید و پخش «حکم رشد»، اظهار کرد: بازخوردها خیلی خوب بود. دو روز است درگیر تلفن‌هایی هستم که می‌گویند چرا غلام کشته شد دوباره پایان‌بندی‌اش را بسازید.

62295674

بیشترین مخاطب را برنامه‌های خارج از پلتفرم‌ها دارند

مهدی فرجی در ادامه درباره‌ی کاهش مخاطبان تلویزیون و علت کاهش تولید و پخش سریال‌های طنز موفق در تلویزیون، اظهار کرد: پاسخ این سوال که بینندگان تلویزیون کاهش پیدا کرده‌اند را رییس رسانه ملی داده‌اند و پذیرفته‌اند که مخاطبان تلویزیون کاهش پیدا کرده؛ اما معتقدم مردم همچنان سریال و برنامه خوب را تماشا می‌کنند. پیش از این برنامه خوب شبکه‌محور بود اما حالا برنامه‌محور است. امروز بیشترین مخاطب را برنامه‌های «نون.خ»، «زیرخاکی»، «عصر جدید» و «گاندو» دارند که در پلتفرم‌ها وجود ندارند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برنامه و سریال خوب در رسانه ملی مخاطب خودش را خواهد داشت اما بحث امکانات هم بی‌تاثیر نیست. در حال حاضر تولیدات پلتفرم‌ها با تولیدات تلویزیون برابری می‌کند. زمانی رسانه ملی برای سه شبکه سریال می‌ساخت ولی الان حجم تولیدات شبکه خانگی آنقدر زیاد شده است که به تلویزیون تنه می‌زند و به همین میزان امکانات افزایش پیدا نکرده است. ما که نمی‌توانیم هلی‌کوپتر و تانک بسازیم؛ اینها امکانات سینمایی خودش را لازم دارد. گاهی به من می‌گویند چرا به سمت کارهایی با پروداکشن سخت می‌روم، سریال‌سازی با شرایطی که داریم خیلی دشوار است و چرا کار ساده آپارتمانی نمی‌سازم؟ بخشی به همین برمی‌گردد که نهادهای مرتبط، از رسانه ملی گرفته تا حوزه هنری، فراجا، سپاه و … باید فکری اساسی کنند تا بشود شهرکی ساخت. این شهرک ساخته شود قول می‌دهم برخی کشورهای منطقه هم می‌آیند تا سریال‌هایشان را اینجا بسازند.

شهرک‌های سینمایی فعلی یک صدم نیازهای نمایشی ما را پاسخ نمی‌دهند

فرجی سپس با اشاره به دشواری‌های تولید و کمبود امکانات برای ساخت سریال‌ها، چنین عنوان کرد: وقتی شما به سمت کار پُرپروداکشن می‌روی، باید دشواری‌ها را به جان بخری. باید فکر اساسی کنند که شهرکی ساخته شود که همه آثار در آنجا تولید شود. ساخت این شهرک‌ها بازگشت سرمایه دارد. افرادی که کارهای نمایشی را هدایت می‌کنند باید بدانند که امکانات موجود کشور کافی نیست. شهرک‌های سینمایی که وجود دارد یک صدم نیازهای نمایشی ما را پاسخ نمی‌دهد، باید کار جدی کرد و نیاز به همتی است که شرایط مالی آن ایجاد شود.

تهیه‌کننده سریال «حکم رشد» در ادامه یادآور شد: وقتی در کوچه پس کوچه‌ها فیلمبرداری می‌کنیم گاهی جلوی راه مردم را می‌بندیم. ما شکل و شمایل عجیبی در برخی گریم‌ها داشتیم و خاطرم هست در یکی از صحنه‌ها یکی از راننده‌ها که این گریم‌ها را دید فکر کرد واقعی است و دعوا و حواشی به دنبال آن به وجود آمد. حدود ۱۲۰ لوکیشن داشتیم و هر دو روز در یک لوکیشن بودیم. باید برای هر لوکیشن آماده‌سازی می کردیم و این کار سخت و دشواری بود.

نمایش اتفاقات غیرواقعی در پلتفرم‌ها

حسن لفافیان ـ کارگردان ـ درباره‌ی بزرگنمایی معضلات حاشیه‌نشین‌ها و ترویج خشونت اظهار کرد: معتقدم معضلات را باید نشان دهیم و نگاه ما دراین سریال صرفا به پایین شهر نبود. اگر یک تهران‌گردی را آغاز کنیم می‌بینیم که اتفاقا این اراذل در همه جای تهران گسترده هستند. چیزی را بُلد نکردیم و درواقع چیزی را که وجود داشت نشان دادیم.

وی با بیان اینکه خط قرمزهای تلویزیون را می‌شناسند، یادآور شد: در عین اینکه ناهنجاری‌ها را نشان دادیم ایجاد ناامنی نکردیم. باید آدم‌هایی را هم که امنیت ایجاد می‌کنند را هم نشان می دادیم. در پلتفرم‌ها چیزهایی را می‌بینیم که اصلا وجود خارجی ندارد و غیررئال نمایش داده می‌شود. اتفاقاً خانواده‌ها باید سریال‌ها را ببینند اما با همان نگاه خط قرمزی. باید خانواده‌ها را آگاه کنیم که اگر این معضلات هست اما نگران نباشند چون در کنارش امنیت هم وجود دارد. پیام سریال این بود که غلام قصه ما از ۱۷ سالگی جمع خانواده را نداشت و مامان توران (شخصیتی با بازی ثریا قاسمی) تلاش کرد او را به مسیر دلخواه بیاورد اما گاهی اوقات مسیری را که می روی بازگشت آن دست خود تو نیست.

62295675

کارگردان «حکم رشد» تاکید کرد: هیچ بازیگری در این سریال تغییر نکرد زمانی که کار شروع شد هیچ بازیگری انتخاب نشده بود. سه ماه و نیم متن دوستمان را بازنویسی کردیم و از صفر تا صد کار را به سرانجام رساندیم.

پلیسی طراحی کردیم که اتو کشیده و کاملا مثبت نباشد

این کارگردان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی لازمه‌ی خلق شخصیت‌های پلیسی جذاب و اینکه نمایش برخی نقصان‌ها، به ملموس‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شدن شخصیت‌ها کمک می‌کند، چنین اظهار کرد: لازمه‌ی اینکه بگوییم یک پلیس جذاب است یا متفاوت است یا باید ابعاد مختلفی از شخصیت آن را نشان دهیم، این نیست که نقاط منفی را نشان دهیم. به نظرم پلیسی که ما طراحی کردیم با پلیس‌های دیگر متفاوت بود. به دلیل اینکه به دلیل عقیده‌اش جلوی خیلی از عزیزترین آدم‌های زندگی‌اش ایستاد. ما باید نگاهمان را به سمت سریال‌سازی خودمان در ایران بیاوریم. اینکه صرفا ما در فیلم‌های آن‌طرف آب می‌بینیم که نقاط منفی را نشان می‌دهند برای اینکه قابل لمس‌ باشد، نشان‌دهنده پرداخت خوب نیست. نگاه ما این بود که کمتر به نقطه‌ی منفی اشاره کنیم. شخصیتی را طراحی کردیم که خود آن شخصیت و کاراکتر دچار چالش می‌شود و این چالش در تصمیم‌گیری، گاهی اوقات باعث می‌شود که زیر سوال برود. اتفاقا پلیسی طراحی کردیم که اتو کشیده و کاملا مثبت نباشد و ابعاد مختلفی داشته باشد.

چندین بار از سمت مخاطبان تهدید به مرگ شدم!

حمید ابراهیمی ـ بازیگر سریال ـ نیز در نشست «حکم رشد» اظهار کرد: من ۲۳ سریال برای تلویزیون بازی کردم و این اولین سریالی است که ترسیدم؛ چون چندین بار از سمت برخی مخطاطبان تهدید به مرگ شدم! می‌گفتند ما تو را جایی پیدا می‌کنیم و می‌کشیم و برایم عجیب بود که مردم اینقدر قصه را باور کرده‌اند و این نشان می‌دهد کل عوامل کارشان را درست انجام داده‌اند. خوشبختانه هم با آقای فرجی و هم با آقای لفافیان پیش از این هم کار کرده بودم. خوشحالم که توانستم بخش کوچکی از خانواده «حکم رشد» باشم.

بازیگر چهره در تلویزیون لزوما جواب نمی‌دهد

آزیتا ترکاشوند، بازیگر نیز بیان کرد: مردم می‌گفتند ما با تلویزیون آشتی کردیم و خیلی از فصل دوم حکم رشد می‌پرسیدند. نقش من خاکستری بود و آنقدر منفی نبود که پس زده شود. برخی می گفتند برای ما جای تعجب بود که خانمی با این ادبیات در تلویزیون نقش بازی کند.

وی در ادامه درباره‌ی حضور بازیگران جدید در سریال‌ها نیز اظهار کرد: ایران تهران نیست، شامل بخش های زیادی است. از نظر من آن‌قدر که مردم با بازیگران تلویزیون ارتباط برقرار می‌کنند با بازیگران سینما برقرار نمی‌کنند؛ شاید به این دلیل که در شهرستان‌ها و روستاها مردم کمتر به سینما می‌روند و شرایط وجود ندارد. استفاده بیشتر از چهره‌های سینمایی در آثار تلویزیون جایی ندارد و محوریت تلویزیون بازی جذاب است.

مهدی فرجی نیز در ادامه دراین زمینه گفت: معتقدم حضور بازیگران چهره در یک مجموعه، حرف اول را نمی زند و این نگاه را قبول ندارم. در وهله‌ی اول قصه و کارگردانی است که جواب می‌دهد.

نیلوفر شهیدی دیگر بازیگر سریال نیز اظهار کرد: مردم واقعاً با تلویزیون آشتی کردند. این سریال نشان داد اگر کار خوبی پخش شود مردم استقبال می‌کنند.

یک ایران از مرگ غلام گریه کرد

پیام احمدی‌نیا ـ بازیگر نقش غلام در سریال ـ نیز عنوان کرد: نقش منفی‌ِ محبوب، خیلی کم در تلویزیون دیده بودم و خدا را شکر با کارگردانی و عوامل خوب، این اتفاق در سریال حکم رشد افتاد.

احمدی‌نیا در ادامه درباره حضورش در این سریال عنوان کرد: فکر می‌کنم یک ایران از مرگ غلام گریه کرد و فکر می‌کنم آن حس لازم به آنها القاء شده است.

علیرضا مهران، بازیگر نیز در ادامه گفت: گروهی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره حدود یک سال درگیر این سریال بودند و خدا را شکر خروجی خوبی از کار داشتیم. نقش سختی بود و هدایت‌های خوب، باعث شد یاد بگیرم. برخی می گفتند مدت‌ها تلویزیون ندیده بودند و این سریال باعث شد دوباره تلویزیون تماشا کنند.

مجتبی فلاحی، بازیگر نقش پلیس این سریال هم عنوان کرد: تا جایی که می‌دانم این کاراکتر از یک شخصیت یعنی آقای بختکی وام گرفته شده است؛ من البته سعی کردم بیشتر به حرف کارگردان گوش کنم. خیلی باید تشکر کنم که نقش اول سریال را به کسی دادند که در تلویزیون نبوده است و مردم هم خدا را شکر راضی بودند. برخی به من می‌گفتند که سریال را نه از تلوبیون و مدیوم‌های دیگر بلکه از یوتیوب می‌دیدند و این جای تقدیر از عوامل را دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها