{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مارال چگونه حکم توقیف سریال جیران را گرفت؟

مارال چگونه حکم توقیف سریال جیران را گرفت؟
کدخبر : 15596

این اولین بار نیست که سریالی در شبکه خانگی متوقف می‌شود، اما اولین سریالی است که هر بار با شکایت‌ های یک کارگردان و (نه ممیزی‌های ساترا) به حواشی می‌رسد.

به دگزارش هنر ام‌روز، سریال «جیران» ساخته حسن فتحی است و چند سالی است که درگیر تولید آن است. این مجموعه از بازیگران و چهره‌های محبوب و مشهوری هم بهره گرفته است و تا الان دو سوم از سریال در شبکه خانگی عرضه شده است.

حواشی اتهام سرقت ادبی از همان ابتدا گریبان گیر سریال و حسن فتحی شد چه قبل از پخش و چه در ابتدای پخش. با این حال عرضه سریال ادامه پیدا کرد و حالا این بار به شکلی جدی ساترا عنوان کرده است که نوعی وظیفه برای جلوگیری از عرضه آن در پلتفرم‌ها به او محول شده است.

 

آن سوی این اتهام هم مهرداد غفارزاده کارگردانی قرار دارد که پیش از این سریال «سه پنج دو» و چند سینمایی را به تولید رسانده است.

غفارزاده سریالی با همین فضای قاجار و تم عشق ناصرالدین شاه قاجار به یک سوگلی ساخته که معتقد است سریال «جیران» نیز از آن کپی برداری شده است. سریال او با نام «آهوی من مارال» که پادشاهش را حسن معجونی و سوگلی اش را ترلان پروانه بازی می‌کند البته نیمه تمام مانده و او هنوز نتوانسته است مجموعه خود را به سرانجام برساند.

با این حال در حال حاضر با شکایت او پخش سریال «جیران» متوقف شده است و در بخشی از اطلاعیه‌ای که روز گذشته از طرف ساترا منتشر شد آمده است «با توجه به نظریه کارشناسی رسمی دادگستری مبنی بر لطمه اساسی به اثر متعلق به شاکی در صورت ادامه پخش سریال، دستور قضایی در خصوص جلوگیری از نشر، پخش و عرضه اثر صادر شده است.»

بعد از این اطلاعیه، احسان جوانمرد نویسنده جیران هم در یاداشتی اینستاگرامی به اتفاقاتی که به صورت رسمی برای دومین بار تکرار شده بود واکنش نشان داد. او یاداوری کرد که طرح جیران به سال ۹۳ تعلق دارد و در گروه فیلم و سریال شبکه سه هم ثبت شده است.

او با ادبیات تندی، این اتهام‌ها را در مسیر یک باج خواهی دانست و ضمن آرزو برای حکم توقف پخش سریال «جیران» تا زمان سریال «اهوی من مارال» نوشت «بگذارید آن کار پخش شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. کفایت مذاکرات».

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها