{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

واکنش تهیه‌کننده «جیران» به توقیف دوباره سریال:چه کسی پاسخ‌گوی حقوق مخاطب است؟

واکنش تهیه‌کننده «جیران» به توقیف دوباره سریال:چه کسی پاسخ‌گوی حقوق مخاطب است؟
کدخبر : 15602

تیه کننده جیران: «شاید ساترا به‌دلیل مناقشات اخیر از این حکم خشنود شده ».

به گزارش هنر ام‌روز، تهیه کننده «سریال جیران»اعلام کرد: «ساترا در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱ به بنده اعلام کرد که در راستای شکایت واصله از سوی نویسنده و کارگردان «آهوی من مارال»، با موضوع ضرورت حذف شباهت‌ها، جلساتی را با هیئت کارشناسی تخصصی و با حضور طرفین برگزار کرده که همه اعضا بر فقدان شباهت دو سریال رای داده‌اند.

ما نسبت به این عدم تشابه مطمئن بودیم که اقدام به تولید جیران کردیم؛ اما زمانی که یک تیم تخصصی در یک نهاد حاکمیتی حکم به عدم تشابه دادند، مسیر تولید ادامه پیدا کرد و ۲۳ قسمت آن نیز پخش شد.

پخش جیران یک‌بار به دلیل بررسی ساترا متوقف شد. همان زمان هم به دوستان اعلام کردیم که دلیلی بر توقف نیست اجازه انتشار را علیرغم حجم زیاد تبلیغات یک ماه به تعویق انداختند و به کار ما ضربه خورد. بعد از بررسی اعلام کردند که حق با ما بوده و اعلام فقدان شباهت دادند.

اگر مجدد مشخص شد که این شکایت نادرست بوده است چه کسی پاسخگوی حقوق مخاطب است. چه کسی مسئول خسارت مادی وارده به کاربران و پلتفرم پخش و میلیون‌ها مخاطبی که ۲۳ هفته همراه سریال بوده و حالا در بلاتکلیفی به سر می‌برند خواهد بود.

فرایند درست آن بود که در درجه اول خود ساترا، به‌عنوان داور نهایی که حکم به عدم تشابه داده بود از حکم داوری خود دفاع می‌نمود و به قرار صادر شده بازپرس اعتراض می‌کرد؛ چرا که طرفین این اختلاف در ابتدا ساترا را به عنوان داور پذیرفته بودند و این خیلی عجیب است که ساترا بجای دفاع از حکم و نظر خود کاملا تجاهل کرده است.

شاید ساترا به‌دلیل مناقشات اخیر خشنود شده و صرفاً نقش فرستادن نظر بازپرس را به عهده گرفته است.
۱۰ قسمت ابتدایی جیران، پس از طی مراحل مختلف موصوف الذکر از ساترا پروانه انتشار را دریافت کرده بود.
ای کاش ساترا حداقل برای پروانه خود توسط خودش ارزش حقوقی قائل می‌شد و مسائل فراقانونی را به بهره برداری‌های رسانه‌ای ترجیح نمی‌داد.»
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها