{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقاد تند ایلان ماسک از «ارباب حلقه‌ها»: تالکین(خالق داستان) دارد در گور می‌لرزد!

انتقاد تند ایلان ماسک از «ارباب حلقه‌ها»: تالکین(خالق داستان) دارد در گور می‌لرزد!
کدخبر : 16031

دعوای ثروتمندان جهان به استفاده از نقد سریال کشید!

به گزارش هنر ام‌روز، ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، در توئیت‌های کوتاهی علیه سریال « ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت» موضع گرفت و نوشت:«تالکین(خالق داستان) دارد در گور می‌لرزد! تقریبا تمام مردان این سریال تا اینجا یا ترسو هستند و یا عوضی و یا هردو. فقط گالادریل (شخصیت زن این سریال) باهوش و مهربان است.» توئیتی که در مدت کوتاهی به نزدیک 250 هزار لایک رسیده است.

ماسک مشخصا رقابتی با جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون کمپانی سازنده این اقتباس سریالی، دارد. هر دو آنها یک شرکت ساخت موشک دارند. ماسک «اسپیس ایکس» و بزوس بلو اورجین را دارد و گفته می‌شود که ماسک رقابت سختی با او بر سر لقب ثروتمندترین مرد دنیا هم دارد. در حال حاضر ماسک با 254 میلیارد این عنوان را دارد اما بزوس هم با ثروت 170 میلیون دلاری در مقام دوم قرار دارد.عنوان ثروتمندترین مرد دنیا چندین بار بین او و بزوس جابه جا شده و مهمترین مولفه تعیین این ارزش هم تغیییرات قیمت سهام شرکت‌های این دو هست. به بیان بهتر با توئیت ماسک ایجاد حس منفی علیه سریال به عنوان یکی از مهمترین محصولات آمازون ماسک می‌تواند قیمت سهام آمازون را پایینتر بیاورد و خودش را در رده بندی ثروتمندان بالا برود. پس شاید این توئیت‌ها اولین استفاده از نقد و نظر درباره سریال، برای زدن رقبای تجاری باشد.

در حالی که بزوس در انتظار اقبال مخاطبین از سریالش است، ماسک هم در میانه درگیری تجاری برای خرید کمپانی توئیتر به ارزش 44 میلیارد دلار است که فعلا اعلام کرده به دلیل وجود ربات‌های بسیار از آن انصراف می‌دهد. انصرافی که احتمالا به شکایت توئیتر و شاید حتی پرداخت غرامتی میلیارد دلاری از سوی ماسک منتهی شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها